wat is het verschil tussen een bedrade en niet draadloze koptelefoon?

Bijna overal waar je op internet zoekt naar koptelefoons kan je kiezen tussen bedrade en niet draadloze koptelefoons. Iemand enig idee wat het verschil is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet xloos = x

Antwoorden (3)

Er is geen verschil. Bedraad en niet-draadloos is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het komt op hetzelfde neer, maar sommige producten gebruiken "niet draadloos" in hun productomschrijving en sommige producten gebruiken "bedraad" in hun productomschrijving. Het gaat dus puur om de sortering van het product en de zoekresultatenfilter.

Het is dus hetzelfde, alleen vanwege praktische redenen is het beide aangegeven.

Toegevoegd na 17 minuten:
Bij de eerste 2 keer "producten" bedoelde ik eigenlijk producenten/leveranciers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Taalkundig is er verschil.
Bedraad geeft duidelijk aan dat er een draad aan zit.

Niet-draadloos is een dubbele ontkenning.

Draadloos betekent zonder draad en door er niet voor te zetten, zit er wel weer een draad aan. In feite dus een onzin-uitdrukking.