Speakerset vraag

Ik heb een vraagje. Als je een klein vierkante kamer hebt en je zet in elke hoek een speaker (4 dus) van logitech. En je bekijkt een film in die kamer, voel je dan alsof je in die film zit door dat de geluid van elke kant komt? (Wel goeie kwaliteit speakers.

Toegevoegd na 3 minuten:
360 graden geluid bedoel ik dan, (Zou leuk zijn met een 3d film)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als het zo'n goedkoop logitech setje is van een paar tientjes, sure, dan komt het geluid van alle kanten. Maar of je je daarvan middenin de film voelt? Ik persoonlijk niet, vooral omdat de satellietspeakertjes van die logitech setjes geen bas kunnen geven. Daarom stoppen ze er vaak een subwoofer bij die op een centrale plek moet staan. Dan heb je dus dat als er een helikopter overvliegt, je het hoge suizen achter je hoort maar het lage dreunen nog steeds voor je. Ik voor mij vind dat zeer irritant.

Het directe antwoord op "voel je je alsof je in de film zit" is natuurlijk zeer persoonlijk en kan voor iedereen verschillen, maar MIJN antwoord is absoluut nee.

Liever neem je een surround set van een merk dat in hifi is gespecialiseerd, met speakers die per stuk in het stopcontact moeten en ook per stuk volle diepe bassen kunnen maken, en niet van een merk dat zich vooral specialiseert in muizen, joysticks, pen pads etc. etc.. Maar dat is heel duur en kan je vele honderden euro's kosten om het echt mooi te krijgen.

Ik maak een hoop muziek en kijk een hoop films op de computer, maar heb geen geld voor een of andere dikke hifi set. Ik heb zelf VEEL liever twee goede studiomonitor speakers dan vier of zes brakke logitech tweetertjes met een subwoofer op de grond... En ja, ik heb het allebei geprobeerd ;) Sterker nog, het staat hier allebei aangesloten en echt het geluid van twee goede speakers is 10x beter dan het geluid van vier slechte speakers. Kwaliteit van speakers wint het met twee vingers in de neus van surround, maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang er Dolby Surround ondersteuning is van alle apparatuur wel, maar dan moet je d'r ook nog een centrale box bij hebben (vaak onder, boven of achter je televisie) en een subwoofer is vaak ook wat realistischer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "centrale box" zit bij Logitech (en vele andere merken) vaak ingebouwd in de left of right front speaker. Je kunt ook goede (powered) speakers monteren op een goede surround set in plaats van cheap-ass logitech speakertjes, dan heb je geen subwoofer nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betwijfel dan of die techniek waarbij de centrale box zit verwerkt in de 2 voorste wel een realistisch effect geeft. Heb beneden een KEF 5.1 staan aan een Marantz receiver en die centrale box is daar ook echt nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hey het gaat hier over Logitech he! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel, de meeste fabrikanten die de moeite nemen een centrale box te fabriceren voor hun set, doen dat niet voor niets natuurlijk en stoppen die box vol met extra functionaliteit en/of audio elektronica maar dan zit je alweer een flinke klasse hoger dan de audio afdeling van Logitech :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb niets tegen Logitech. Ik gebruik voor bij m'n pc (waar ik m'n meeste muziek afspeel) een Logitech Z623. Behalve het ontbreken van Dolby surround (het is een 2.1 set) doet hij weinig onder voor de Marantz/KEF combinatie die beneden staat. Zit wel een prijsverschil tussen, Z623 was 140 euro en de Marantz/KEF bij elkaar ik dacht iets van 1700 euro toentertijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, trouwens :D