Hoe kan je FM Radio luisteren via bluetooh?

Zou dit kunnen met behulp van adapters of een creatieve oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
4.4K

Antwoorden (1)

FM is alleen met een FMontvanger te ontvangen. Je zou dus een FMradio met een Bluetooth zender kunnen verbinden, waarna je binnen een afstand van ongeveer 10 meter het Bluetoothsignaal weer kunt oppikken.
Al met al een nogal omslachtige wijze om radio te luisteren, bovendien moet je om zender te wisselen de afstemming op de FMradio zelf doen.
Overigens zijn Bluetooth zenders moeilijk verkrijgbaar, verwar ze niet met een bluetooth ontvanger die juist bedoeld is om muziek van je telefoon of tablet naar een geluidssysteem te streamen.