welk communicatiesysteem wordt gebruikt om hoortoestellen met elkaar te laten communiceren?

Toegevoegd na 19 uur:
Bij de nieuwste generatie hoortoestellen kunnen het linker en het rechter hoortoestel met elkaar communiceren. Mijn audicien weet niet welk systeem hiervoor gebruikt wordt, in elk geval niet Bluetooth, hoewel Bluetooth wel gebruikt wordt voor externe apparatuur zoals audio en video.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
ronron1212
10 jaar geleden
hoezo met elkaar te communiceren?
ronron1212
10 jaar geleden
Hoorapparaten communiceren niet met elkaar.

Antwoorden (2)

In een gebouw of kerk zit een ringleiding die het signaal verspreidt. Door inductie op een spoel in het gehoorapparaat kan men (mono) beter meeluisteren als men het gehoorapparaat in die stand zet om de ringleiding te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hoortoestellen met elkaar laten communiceren via een ringleiding?
ronron1212
10 jaar geleden
Hoorapparaten communiceren niet met elkaar.
De rechter en linker iPCA communiceren met elkaar: Inderdaad de rechter en de linker iPCA’s wisselen (draadloos) informatie aan elkaar uit waardoor volgende zaken mogelijk worden. Synchrone manuele volumeregeling :Als je het volume aan één zijde bij regelt zal dit automatisch ook gebeuren aan de andere zijde.