Hoe verbind ik mijn surround sound aan mijn tv?

Ik heb aan mijn tv 1 hdmi kabel en die gebruik ik afwisselend om mijn KPN decoder en Apple TV te verbinden. Het geluid wordt dan gewoon afgespeeld via de ingebouwde boxen van de tv. Nu heb ik ook nog een set (bestaande uit een sony DVD-speler en een sony AV systeem) verbonden aan mijn tv. Hiermee kan ik geluid over meerdere boxen in mijn woonkamer afspelen als ik bijvoorbeeld een DVD kijk.

Nu wil ik graag dat ik het geluid van de decoder en de Apple TV (die dus met HDMI direct aan de tv verbonden zijn) af kunnen spelen via mijn boxen.

Iemand enig idee of dit kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je Sony AV systeem heeft een AUX-in achterop zitten. Dat kan met 2 cinchkabels (Rood en wit of zwart) zijn of met een digitale ingang.
Als je decoder een AUX uitgang heeft kun je die doorverbinden met je AV systeem. Je tv heeft ook een aux-uitgang. Die kun je ook doorverbinden met het soort kabel dat beide aankunnen. Je moet zelf de beslissing nemen wat je handig vindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat meer informatie wat betreft de aansluitmogelijkheden zou handig zijn. Tegenwoordig heeft een AV systeem ook HDMI ingangen en 1 of meerdere uitgangen. Dan is het dus vrij simpel om je decoder en Apple TV op de ingangen aan te sluiten van de AV. Vervolgens 1 HDMI van AV naar je TV.
Let wel op dat als je de decoder of iets dergelijks aansluit op je AV, het AV systeem altijd aan zou moeten staan als je TV gaat kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het heel simpel gedaan. je heb een soort kabeltjes waarbij de rode en witte/zwarte stekker worden aangesloten aan een jack. deze jack steek je gewoon in je koptelefoon ingang. de rode en witte/zwarte kabel verbind je met je surround set. wanneer je box-kabel gebruikt kun je er ook gewoon een jack aan vast solderen. die dingen zijn te krijgen op ebay of in elektronica winkels. succes

(jacks zijn die stekkertjes die ook aan bijvoorbeeld koptelefonen/oortjes zitten)