Hoe kan ik mijn microfoon direct horen, zonder vertraging?

Mogelijk met tussen apparatuur, via laptop zit er een vertraging van ongeveer een seconde tussen en dat maakt je heel erg onverstaanbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Morgen heb ik eigenlijk al een evenement, maar dit heb ik de komende 5 woensdagen, dus als het morgen nog niet beantwoord is, is deze vraag nog steeds erg nuttig voor mij.

Ik wil morgen via de muziekapparatuur spreken. (Muziek draait via laptop) Als ik de microfoon aansluit op de laptop (welke op de versterker staat) dan zit er een seconde vertraging tussen. Nu is mijn vraag, hoe de microfoon aan te sluiten, zonder vertraging. Dit zou bijvoorbeeld via een karaoke apparaat kunnen, of direct via een hulpstukje. De versterker heeft meerdere inputs en outputs, dus ruimte genoeg voor extra aansluiting.

Ook als het mogelijk is om de vertraging via de laptop zelf op te lossen, hoor ik dit graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snelste oplossing zou zijn om een ander ingang op de versterker te gebruiken voor de microfoon. Maar dan zal je dus op de versterker moeten schakelen tussen laptop en microfoon. Een klein mixer is hiervoor een oplossing.
Hier: http://www.bt-studio.nl/opnemen/vertraging-in-geluid/
meer info over dit onderwerp.

Antwoorden (1)

Zelf heb ik een externe geluidskaart, een tascam US-122, met 2 XLR aansluitingen en uiteraard gewoon Jack aansluitingen.
Dit werkt vrijwel zonder hoorbare vertragingen.

Je kan dus op zoek naar een externe geluidskaart, varieert in prijs maar een niet al te dure inverstering!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En heb je trouwens op de laptop de goede sounscard drivers geinstalleerd of ge-update?
Verkeerde of geen soundcard drivers kunnen dit probleem ook veroorzaken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Asio drivers (http://www.asio4all.com/) doen al wonderen.
Maar niet alleen de geluidskaart bepaald de latency.
Ook je CPU en computerinstellingen (wat draait er nog meer tegelijk) hebben hier invloed op.