Vervangen door een nieuwe. Als je daar geen zin in hebt kun je ze inspuiten met contactspray. Dat helpt even. Maar niet zo lang.
escape
10 jaar geleden
Contact spray bevat meestal een smeermiddel dat ook echt nodig is. Echter door daarmee te sprayen is leuk voor een reparateur omdat het lekker gemakkelijk werken is, maar tijdelijk omdat het vuil intern verplaatst word. Potmeter vervangen kan soms lastig zijn door speciale vorm of plek. Neem een spray zonder smeermiddel en, spuit het door een opening naar binnen en laat het vervuilde goedje naar buiten vloeien. Ik vang het dan gewoonlijk met een doek of keukenpapier op. Daarna als je zie hoeveel vuil er naar buiten gekomen is, kan je het alsnog met een spray met smeermiddel inspuiten. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contactspray is hiervoor de oplossing, u moet dan wel het toestel open schroeven en de potentiometer kunnen bereiken want u werkelijk erin kunnen spuiten.
Het is een taboe dat contactspray niet zou werken als u maar de juiste gebruikt.
Er is Contact 60 maar dat is geen cent waard want het koper gaat na een tijdje oxideren, vandaar dat men een slecht idee heeft over contactspray.
Het allerbeste middel ooit is TIx- electric, werkelijk een super middel maar niet overal verkrijgbaar.