Ik heb een autoradio met 4 50 Watt uitgangen en 2 speakers van 180 watt. Hoe kan ik hier zo veel mogelijk vermogen uit halen?

Ik heb iets gelezen over speakers bruggen maar wou graag even zeker weten hoe 't werkt en wat 't inhoud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hou je de impedantie van de speakers met wat de versterker aan kan wel in de gaten? (Is versterker wel geschikt om te bridgen?)

Antwoorden (1)

Daarmee wil men zeggen dat de uitgangen van een booster versterker van bv 2 x 2 X 100 Watt kan gebrugd worden als 2 x 1 x 200 Watt. (Voorbeeld)
Een booster is een versteker met hoger dan normaal ingangsvermogen en nog veel hoger uitgangsvermogen.
In bijlage een interessante link met de mogelijkheid om een handleiding te downloaden.