Geluid met een vga kabel naar beamer hoe moet dat?

Ik wil mijn laptop met een vga kabel aansluiten op de beamer dit is gelukt,nu is mijn vraag kan ik via deze kabel ook geluid op de beamer krijgen?Zo niet graag andere oplosingen.De beamer heet zo sharp xg-nv2e.Alvast bedankt.Mijn laptop is trouwens een Asus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
9.2K

Antwoorden (3)

Via de VGA-aansluiting wordt geen geluid doorgegeven.
Geen enkele van de 15 pennetjes is hiervoor aangewezen.
Als je beamer al een speaker heeft dan zul je met een apart kabeltje op de hoofdtelefoonaansluiting van de laptop moeten gebruiken.
Beter is het om het geluid via een goede stereo-installatie te leiden, een beamer is te klein om ook nog een goede luidspreker te kunnen bevatten.
Bovendien wil je het geluid bij het scherm vandaan horen komen, niet uit de projector.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vga-kabel kan geen geluid overbrengen. Een HDMI-kabel kan dit wel. Maar dan moet je beamer natuurlijk geintegreerde box'jes hebben (dat heeft hij niet denk ik).

De beste oplossing is gewoon om een paar draagbare boxen te kopen in een media winkel en die aan te sluiten op je laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in veel beamers zit een speaker, maar stel je er niet te veel van voor. Net genoeg voor de bliepjes van een presentatie, geen hifi geluid.
Ik heb even op internet gekeken voor je in de beschrijving,Je hebt gewoon een kabeltje nodig met aan elke kant een 3.5 mm mini stereoplug.De ene kant moet in een ingang op de projector en de andere plug steek je in de koptelefoonuitgang van de laptop.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dat moet je er dus ook nog insteken samen met die VGA kabel