Luidsprekers inbouwen zonder versterker in een renault twingo, hoe doe ik dit?

Ik heb een ouder model twingo (98) En een autoradio met 4 x 75 watt uitgang, omdat de originele luidsprekers een nog al blikken geluid geven wilde ik 2 luidsprekers van 150 watt in de hoedenplank inbouwen, en direct op de radio aansluiten, zonder een versterker (hoef geen boem-boem installatie)
Hoe doe ik dit het beste? gewoon de draden naar de luidsprekers doorverbinden, en direct door naar de radio, gaat dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

U kan gewoon de bestaande bedrading gebruiken. Wel moet u de oude luidsprekers afschakelen want anders brengt u de ohmse weerstand gevaarlijk naar beneden. Let er ook op dat de plus (+ = rood) van de uitgang ook aan de plus (+) van uw luidsprekers ligt want het zou kunnen dat de min (- zwart) van uw luidsprekers ook inwendig al aan de aarding ligt, bij verkeerde aansluiting risceert u kortsluiting ! Controleer de uitgangimpedantie van uw versterker of die wel overeenkomt met die van uw luidsprekers, normaal is dat 8 Ohm per kanaal. PS: u schrijft "hoef geen boem........" maar ik kan u verzekeren dat 150 W/kanaal al behoorlijk luid is !

De draden rechtstreeks aansluiten op de radio. Wel even letten op de + en - verbinding aan speakers. Waarschijnlijk zit en een smal en breed stekkertje aan draad van radio. Je gaat nu de draad verlengen dus moet aan het uiteinde wel weer de brede en smalle aan dezelfde draad zitten. Zorg dat je een gemarkeerde kabel neemt. Dus waarbij er een witte streep op een van de aders zit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100