Boxen kopen voor zaal 500 vierkante meter, voor DJ hulp?

Ik wil boxen kopen voor een zaal van 500 vierkante meter, voor DJ.
Ik wil het graag 2e hands kopen ( zoals marktplaats )
maar, ik wil graag weten hoe de sterkte moet zijn, zoals watt en al die dingen eromheen, ik welke kant ze op moeten gaan,
en wat voor soort ik moet kopen.
hoe meer informatie hoe beter.
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (5)

Ik zou er eerst eens een paar huren, voordeel; je kan diversen soorten uitproberen, bij kleine zaal huur je een kleine set, bij een grote zaal een grote set. Zo bouw je ervaring op, kopen kan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huur funktion one! Test it, love it, buy it! Effe serieus ik zou eens zoeken naar funktion one. Gigantisch goeie speakers. Contacteer me
Maar als je t een keer wilt horen! (speakerset is by the way de standaard op mysteryland)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Neem function one.. Weet je wat dat kost? Een hoop! Het allerbeste is om een erkend bedrijf te benaderen die eens langskomt en het een en ander door neemt. Als muziek echt een main ding is voor je toko (dansvloer, (gast)dj's) dan moet dat gewoon altijd dik in oorde zijn, geloof me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet alleen om de vierkante meters maar ook de kubieke meter,dus het volume van de zaal.
Een DJ heeft veel laag nodig als je dat niet goed invult heb je zo stukken en moet je toch nog meer investeren.
De optie om te huren is zo gek nog niet of je moet het wekelijks gebruiken dan kan de huur natuurlijk hoog oplopen. Kijk eens bij audioverhuurbedrijven er zijn er ook die bv voor een langere periode verhuren omdat ze een audioset toch over hebben dat kan dan misschien voor een redelijke prijs.
Maar let wel op wat ze aanbieden mbt baskasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf drive-in gehad en uit ervaring kan ik je aanbevelen 4 boxen te nemen (eventueel zelfbouw) ik had zelf Fane speakers Heel belangrijk in t hele geval is je versterker die je gebruikt kan je aanraden te kiezen voor een voor&eindversterker ik had die van Quad is wel duur maar echt vanaf 100 watt kan je t dan echt makkelijk aan heb er zelfs in de open lucht mee gedraaid Informeer s bij verhuurbedrijven voor advies of steek je licht op bij drive-ins