Hoe moet ik mijn kistradio aansluiten met een schakelaar, accu en versterker?

Ik maak een kistradio en heb geen flauw benul bij het aansluiten van de draden. Ik heb een schets gemaakt welke dingen er in voor komen. Kan iemand me helpen bij de electronica? https://dl.dropbox.com/u/91708187/IMAG0153.jpg De schakelaar en ledje is 1 geheel, maar de schakelaar moet je ook nog aansluiten met + en -. Dit is de schakelaar(http://www.conrad.nl/ce/nl/product/700760/br---SCIbr---Auto-bedieningspaneel-12-VDC-20-Abr---R18-P1Abr---2-x-aanuit/0216100&ref=list)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik heb het speciaal voor je getekend. De REM(ote) heb je niet nodig, die kun je gebruiken om een versterker te voeden.
Plaatje bij antwoord
escape
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Ja. Tenminste, als die niet al bij je LED zit. Anders zie je een heel kort flitsje en dan dat was dan weer je LED.
escape
11 jaar geleden
Gewoon een weerstand kopen van 470 of 560 Ohm. Die kost 10 cent. En er tussen plaatsen op de plek waar ik hem getekend heb.
En Moordigger gaf een goede tip van een zekeringhouder. Dat is zeker verstandig, die staat niet in mijn tekening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet nodig bij deze schakelaar.
(Zit er al in)
" 12 V/DC led-signaallamp"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape maak maar af. :)
Suc6 Daan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zekering houder (met zekering :p) zou ik wel doen.
Als je sluiting maakt fikken je kabels en radio niet uit.
Weerstand heb je (bij deze schakelaar)
niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 12volt waar een zekering voor 16A in past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/520600/Zekeringhouder-R3-32A1-5020-20-A32-V/SHOP_AREA_17392&promotionareaSearchDetail=005
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of bij de auto handel. (Hebben ze gelijk een zekeringetje (om er in te doen) voor je.
escape
11 jaar geleden
Ja, dat is een mooie zekeringhouder. Ik vraag me alleen af of 20A niet wat veel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens. 16A zou mooier zijn maar die kon ik niet zo snel vinden. (Aan de ander kant is het beter dan niks :p)
Autohandel zal je er zeker aan kunnen helpen.

Andere antwoorden (1)

Gnd op - van accu.
+V en Rem met elkaar verbinden.
+ van accu (lief via een zekering) naar schakelaar.
Ander kant van schakelaar naar led + en +V(samen met de Rem) verbinden.
- van Led met - van de accu verbinden.

Suc6

Toegevoegd na 45 seconden:
lief is liefst (maar ook wel lief :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep.
:)
escape
11 jaar geleden
+V en REM met elkaar verbinden moet je NIET doen. REM is een geschakelde uitgang, geen ingang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus dan leg je + aan + Tsssss.
Maar je hebt gelijk. is niet nodig. (Bij versterker is het een ander geval.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan elkaar knopen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep.
escape
11 jaar geleden
Ja, die opmerking over Rem van mijn kant was dus fout. Sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shit happens escape :)
Zie reactie in post van escape voor zekering houder Daan.