Kan mijn DVD speler steeds uitvallen doordat er een zekering kapot is?

Ik heb een JVC dvd speler (van een surround cinema set)

Bij het aanzetten geeft hij bijvoorbeeld aan: 'DVD - reading.....'maar dan valt hij helemaal uit en gaat hij op stand by (rode lampje gaat branden.)

Dit gebeurt ook bij het drukken op 'eject DVD' . Dan komt de DVD cassette er een stukje uit en trekt gelijk weer terug waarna de speler uitvalt zoals eerder beschreven.

Ik heb het idee dat het een zekering is die stuk is,
iemand een idee of dat kan kloppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.5K

Antwoorden (4)

Dit soort apparaten hebben gewoon een buiszekering. Gewoon een buisje met een draadje en als het wattage te hoog wordt brand deze door. Als de zekering kapot is zou dat betekenen dat het apparaat niet meer Aan kan tot de zekering vervangen is. Het kan dus niet je zekering zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens of je koeling wel in orde is. Even de behuizing eraf halen en aan proberen te zetten. De ventilator moet al vrij snel aan gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit probleem treedt vaker op bij wat oudere dvd spelers, ook bij Philips. Het betekent dat de stroomvoorziening in de dvd speler niet meer goed werkt. Dan kan veroorzaakt worden door versleten condensatoren in de power supply, die bij de minste belasting een storing veroorzaken in de hele dvd speler zodat de interne spanning teveel varieert. De DVD speler schakelt zichzelf dan als veiligheid uit.

Laat, als je het nog waard vindt, de dvd speler even nakijken door een technisch iemand met kennis hiervan. Hier kun je zelf niets aan doen. Een zekering is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd geen kapotte glaszekering, maar een kapotte voeding/ gelijkrichter. Koop iets nieuws, reparatie is waarschijnlijk te duur, en niet uit te voeren vanwege de micro componenten die tegenwoordig worden gebruikt.