Is dit genoeg watt voor draagbare speakers?

Ik had een goede speaker gevonden, maar die heeft een vermogen van 4 watt. Is dit vermogen groot genoeg, om de muziek uit de speakers vanaf 20 meter afstand nog steeds goed te horen? En dan heb ik het over in de buitenlucht.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Kleine luidsprekers kunnen slechts een gelimiteerde hoeveelheid lucht verplaatsen, ook al staat het volume hoog. En omdat hoorbare bassen in een grotere ruimte nu eenmaal betekent dat veel lucht moet verplaatst worden voordat je dat voldoende op afstand gaat horen, zijn de kleinere boxen voor buitengebruik eigenlijk ongeschikt.
Omdat de kleine luidspreker speciaal ontworpen is om toegepast te worden in een kleine behuizing, is alleen een redelijke basweergave mogelijk zolang je deze combinatie in kleine ruimtes gebruikt zoals een huiskamer of een auto.

Ga dus op zoek naar de wat grotere boxen (met grotere luidsprekers) zodat de juiste hoeveelheid lucht verplaatst wordt en de bassen op afstand ook nog hoorbaar zijn. Anders hou je een beperkt en schril geluid over zonder bas. Hoef je ook het volume niet zo ver open te draaien en heb je een mooi vol geluid met goede balans tussen hoog, midden en laag.
Het best plaats je de boxen buiten op de grond tegen de muur, zoals de schuur of het huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nou dat word erg krap, het is een aanzienlijke verbetering, maar voor wat jij wil, heb je een actief setje speakers nodig. (Dus zoiets wat je vaak bij pc's ziet)