Gebruiken oortjes(zoals iPhone oortjes) minder energie dan koptelefoons(zoals dr.beats)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Inderdaad! Oortjes zijn hoog-ohmig en koptelefoons laag-ohmig. Als je de wet van Ohm kent dan weet je dat er bij lage weerstand meer stroom loopt. En als je dat vermenigvuldigt met de spanning kun je zien dat er meer energie wordt verbruikt. Dat is ook logisch er komt meer 'lawaai' uit.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hét bewijs! +

Andere antwoorden (2)

zolang er geen versterker inzit gebruiken ze allemaal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Bij de beats by dr dre pro en studie moet je batterijen indoen voor de versterker. Maar bij de solo niet dat is dus per product verschillend.