Welk audio formaat heeft de beste kwaliteit?

Ik heb laatst beats studio gekocht en ik heb wel eens liedjes van youtube gedownload en ik hoor nu dus dat die kwaliteit duidelijk veel lager licht. Dat is ook de aanleiding van mijn vraag, welk audio formaat is het best (ik heb nu mpeg3) en hoe kan ik eventueel aan die hoge kwaliteit komen in mijn nummers.

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

.WAV en .AIFF zijn de beste formaten. Deze zijn ongecompresseerd. Bij de gecompresseerde formaten kan je een onderscheid maken tussen de lossless en de lossy formaten. - Lossless (compressie is ongeveer 2:1): .WMA, .FLAC, .DTS, .ALAC (enkel Apple) - Lossy (compressie is ongeveer 10:1): .AAC, .MP3 Geen wonder dus dat een mp3 bestand niet zo goed klinkt. De compressie is immers 10:1. Als je nog vragen hebt, stel maar. Toegevoegd na 56 seconden: www.freesound.org is een goede site om .wav (maar ook wma en mp3 ) files te vinden

Cd kwaliteit en losless is de zelfde kwaliteit. Een goede mp3 file( goede verhouding tussen compressie en kwaliteit) is echter prima om mee te werken

Als je zelf je CD's met hoge kwaliteit wilt rippen, dan kun je voor privegebruik gratis Exact Audio Copy ophalen (open source) omdat ik niet weet waarop je wilt afspelen hier wat ik gebruik: FLAC - voor Internet radio of mediaplayer via HIFI MP3 /320 Bits/sec voor een goede MP3 speler (minder mag ook tot ongeveer 192 VBR, levert kleinere bestanden op) AAC voor iPhone/iPod minimaal 192 tot 320, is op het gehoor iets beter dan MP3 en iets kleiner dan MP3. Tip: rip eerst op loss-less FLAC en maak daar dan met converteren naar MP3 of AAC kleinere lossy bestanden aan.

Bronnen:
http://www.exactaudiocopy.de/en/index.php/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100