Als je ongeveer € 2.000,- kunt besteden aan een nieuw luidsprekersysteem, wat zou je dan kopen? Het mag niet zo groot zijn.

Iets meer mag ook wel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bose zou niet mijn eerste keus zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier geven ze leuke kortingen Pedro: http://www.higherfi.com/audio_speakers/1 Iets boven budget, dus ik zal het niet als antwoord geven ;o)

Het beste antwoord

Een stel Focal electra 1007 Be. Als je echt van muziek houdt en het moet compact blijven.

Het kleinste model van een reeks die nog onbekend en onbemind is... maar de reviews liegen er niet om. Je zal wel 2dehands moeten zoeken (nieuw kosten ze 1950 euro per stuk), maar de eigenaars van deze speakers behandelen ze met respect.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ps: Durf af te wijken van de o zo overgewaardeerde merken zoals ik er hier veel van zie tussen staan. Er is een hele wereld daarbuiten waar je mond van open valt.

Toegevoegd na 2 dagen:
Natuurlijk zijn er nog andere merken dan Focal, volg de link (of bron) van whathifi ... hun reviews zijn eerlijk, zelfs voor een lagere prijs ...

En daarbij denk ik met voorkeur aan de speaker Monitor audio bronze. Dit was 'de speaker van het jaar in 2010'. Met het budget dat je overhoud kan je mooie stands en een discreet subwoofertje plaatsen. Dan heb je zelfs nog over voor lekker dikke cinch- en zachte koper speaker kabel.

Toegevoegd na 2 dagen:
Net als de winnaar van 2009 ... Wharfedales die ik heb beluisterd ... 390 euro, overtroffen speakers tot over de 1000 euro. Verbijsterend. (zie link wederom)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was al niet zo enthousiast voor Bose & co. (Bose: brrr)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PS Bouwt Celestion nog goede luidsprekers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, daar vraag je wat ... even opzoeken...
Ok, gebeurd.
Ze schijnen zich te hebben toegelegd op discotheek-achtige speakers volgens de site.
Dynaudio ... ook zo'n onbekende oorstreling.
Wat is er toch mis met de mensen... Hier in België kennen ze alleen b&w (overpriced en te neutraal !) en in Nederland bose en harman kardon . (Design en geen vermogen) Harman Kardon is trouwens dezelfde invoerder als JBL, en dat zijn speakers met een hoge impedantie... Vertaling: De speakers kunnen met weinig kracht worden aangestuurd, en weinig kracht is wat ik met Harman kardon dan ook ervaar. Het omgekeerde verhaal met B&w, moeilijk aan te sturen... dezelfde invoerder voert ook Rotel versterkers in... krachtpatsertjes met een grote voeding en veel vermogen. Al zijn ze bescheiden op papier. O.k. Eens we over hifi beginnen is het moeilijk om te stoppen. Succes, en test zéker je speakers met je eigen versterker, de combinatie kan vaak serieus mis klinken. (gouden tip)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste echt goede antwoord. Kost Bose echt nog 2000 euro? Kan het me niet voorstellen. Bose zit toch niet in de high end? En daar gaat toch de vraag over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb echt geen idee wat bose kost, simpelweg omdat ik er gewoon voorbij loop. Maar als je muziek automatisch associeerd met Bose, dan geef je dat ook als antwoord. Ik hou me al sinds ik jaar of 16 was bezig met vergelijken en combineren, maar niet iedereen zit urenlang reviews te lezen en springen om de 2 weken binnen bij hifi-zaken. Moest je aan mij vragen wat de beste wasmachine is, zou ik zoeken naar vergelijkende testen of niets antwoorden. Je kan natuurlijk een duur en bekend merk noemen, maar op wat is dat dan gebaseerd ? Duur is niet altijd goed.

Andere antwoorden (11)

Is het gewoon voor in huis? Zo ja dan zou ik gaan kijken voor een mooie bose set, kost wel een paar duiten maar dan heb je ook wel wat.

Je zou evt ook bij Bang&Olufssen kunnen kijken die hebben ook mooie en zeer goeie sets.

Veel succes en veel luister plezier met je nieuwe set
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, voor €2000,- kun je wel een huge megasysteem aanschaffen :D
Volgens mij heb je dan een 14.1 systeem ofzo van het duurste merk (bose, H&K)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bose, harman kardon of bang en olafsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
harman kardon is niet meer wat het geweest is.
ja je kan zeker eens kijken bij B&O ook KEF is zeker niet slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik met zo'n budget voor Bose gaan, altijd super strak geluid!! Maar als je dit niet wilt is denk ik Harman Kardon een goede 2e optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zoals je zelf al aangeeft geen Bose, zwaar overpriced en de kwaliteit kun je bij een ander voor de helft van het geld krijgen. Daarbuiten krijg je met dat virtual surround uit die 2.1 nooit hetzelfde effect als een echte 5.1.

Wij hebben hier een Marantz te receiver staan met KEF 5.1 set. Kostte al met al 4 jaar geleden 1850 euro, maar er zit een geluid in! Kraakhelder en ontzettend zuiver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, nog iemand die eens even wegkijkt van bose, gelukkig. Marantz hoor ik graag vermelden, kef ook ... alleen ben ik niet zo gesteld op die kant en klare setjes zoals je ze tegenwoordig naar je hoofd gesmeten krijgt. Ik hoop dat het uwe zo geen setje is van 5 speakertjes van 2 op 3 cm. Welk type is het als ik dat mag vragen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het type zou ik thuis ff moeten kijken, ben nu op 't werk.
Als je nieuw wilt zit je nog niet in de sota (state of the art) apparatuur.
Tweedehands echter kun je denken aan mangetostaten ( maggie's)en andere exotische systemen.
Om op Bose terug te komen, een gereviseerde set 901 type 4 of 5 klinkt echt zeer goed.
Deze set heb ik geinstalleerd gehad in een groot restaurant met slechts 2X 25 watt aan versterkervermogen.
Dat klinkt heerlijk.
Ook de onvolprezen Philips MFB boxen zijn zeer goed van klank (soms na revisie)
Zo hen ik een setje MFB's op een hoogwaardig MP4 systeem (rechtstreeks, de versterkers zitten in de boxen.
Dat klinkt zo gemakkelijk lekker , warm en zuiver.
Puristen denken aan BNS, B&W, KEF, TANNOY, KLIPSCH
en Electro Voice.
De laatsten zijn wat groter, de Elipson helmholtz
is een slanke hoge zuil met zuiver en diep laag.
De Pied Pipers (Nederlands product) geven ook een opmerkelijk diepe en gebalanceerde klank.
Er is voor pakweg 2000 Euro veel te koop.
Geef niet teveel geld uit aan exotische versterkers, HYPEX en versterkers met IGBT's van 300 Euro verslaan een Krell van 20 000 gulden (en een gewicht/massa van 80 KG.
Hopelijk kom je met deze tips wat verder.
Vreemd genoeg is er in de luidsprekerwereld geen grote doorbraak, een goede oude en niet kapot gerookte set kwaliteit weergevers van weleer kunnen menig moderne set met veel kapsones nog met gemak overklassen.
Bij het aanschaffen is naast luisteren een inspectie van de ophanging van de luidsprekers belangrijk, foamranden kunnen stuk zijn.
Deze zijn echter te repareren.
Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vin JBL erg goed maar smaken verschillen het licht er helemaal aan wat je wilt horen als je naar muziek luisterd de een vind hoge tonen mooi de ander houd meer van laag

je kunt het beste naar een hifi zaak gaan waar ze er verstand van hebben een goede zaak zal de boxen ook meegeven zodat je ze in jou huis kan luisteren want daar kunnen ze weer anders klinken als in de winkel

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zo'n mooi budget kan je het beste GEEN standaard consumentenrommel kopen zoals een homecinema set, de geluidskwaliteit van een goede versterker met losse boxen ligt vele malen hoger. Let hierbij wel op de impedantiewaardes; die moeten bij de boxen gelijk zijn aan de versterker, passieve boxen lijken mij het meest geschikt, maar er zijn veel discussies over wat beter is... (meestal zijn de interne versterkers in actieve boxen van slechte kwaliteit en hebben veel vervorming)

Toegevoegd na 1 minuut:
Hypex is idd een aanrader...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bose is mijn laatste keuze. Geen mooi geluid.

Voor 2000 Euro kan je mooi spul van Hepta kopen, heb ik ook, het mocht van de vrouw/baas niet te groot zijn.

We zijn naar een gespecialiseerde hifi winkel gegaan, eigen muziek meegenomen en in de luisterkamer gewoon geluisterd welk klankgeluid het beste bij ons en onze muziek pastte.

Succes met deze hele leuke zoektocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luidsprekers dat is heel persoonlijk vraag je eerst af wat je voor een formaat luidspreker je kwijt kan en wil. Verstandig is dan om naar een goeie audio zaak te gaan daar kan je luisteren naar div. luidsprekers.
Tip neem een eigen cd mee!