Hoe kan ik geluid dat uit mijn pc komt afspelen met mijn platenspeler.

Het is mij al gelukt om cd's aftspelen met de platenspeler. hoe kan ik mijn pc erop aansluiten. ik heb een dvd speler ook beschikbaar. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

volgens mij is daar nog een versteker voor nodig. of is het een platenspeler met speaker? dan moet je een aux ingang vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de platenspeler aux in of line in heeft, sluit je de oor/koptelefoonuitgang of line out aan op de line in of aux in van je platenspeler.
Heeft deze geen line in of aux in , dan gaat het NIET lukken zonder inwendige operatie, die af te raden is voor ongeoefenden.

Zet het volume van de koptelefoon-uitgang niet te hard (in het midden en stel bij met de volumeregeling van de platenspeler. Speelt hij veel te zacht geef dan met de koptelefoon-regeling wat meer voor-volume.
e zult wellicht een kabeltje hebben (tulp tulp male (2X voor stereo, links en rechts rood is rechts) naar 3.5mini stereojackplug (telefoonplug)
Soms is de line in ook een 3.5 mini-jack stereo, dan gebruik je een kabeltje mini-jack 3.5 mm stereo aan beide kanten van de draad.
Succes!