Op welke plekken kan ik het beste speakers plaatsen zodat ik van beide locaties optimaal geluid ervaar?

Zie de afbeelding voor mijn kamer

Ik wil zowel vanaf m'n bed (hoofdeind: beneden) en vanaf mijn bureau (ik zit rechtsboven in het 'midden') goed geluid ervaren.

Waar kan ik het beste de speakers plaatsen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ohja: Het betreft een 5.1 surround set.

De set is al gekocht en is geen 360graden set, van bv. Logitech :) Dus meer gerichte speakers (lijkt mij?)

Pioneer XV DV77 5.1 = de set :)

Toegevoegd na 5 uur:
Laat ik er dan toch nog even bij vermelding voor de duidelijkheid:

Zowel TV als Computer wordt op het systeem aangesloten. Daarom optimale ervaring van beide locaties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Hoe gebruik je deze set? Voor wat? Dat is wel belangrijk om te weten. Gebruik je het alleen in combinatie met je TV? Of wil je je computer er bijv. ook op aansluiten en wil je er muziek op luisteren terwijl je aan je bureau zit?

Als het alleen icm je tv is, zou ik het gewoon rondom je TV en bed opstellen.

Wanneer het ook voor muziek vanaf je bureau is, zou ik de voorste twee in de linker en rechter uiteinde van je kamer zetten, en de achterste twee gewoon aan weerszijden van je bed, aangezien die toch niet werken bij het luisteren van muziek (muziek is stereo) en zowel, dan maakt het voor de ervaring vanaf je bureau niets uit. De centrale speaker zou ik rechts van je tv neerzetten.

Wil je ook vanaf je bureau de maximaal mogelijke 5.1 beleving, dan zou ik tov het vorige scenario de rechter speaker verplaatsen naar de ander uithoek van je kamer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gaat het hier om een 2.0, 2.1 of 5.1 speakerset?

Bij 2.0 en 2.1 zou ik de speakers op je bureau zetten en de subwoofer onder je bureau.

Tegenwoordig heb je ook 360 sound van Logitech, daarmee maakt het niet uit waar je ze neerzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou het compact bij je bed. Links en rechts van je tv de sub onder of langs je tv, center onder de tv en de rear speakers links en rechts van je hoofdeind.Het voordeel hiervan is dat het geluid bij surround films in ieder geval het beste is. Als je aan je bureau zit kijk je geen tv neem ik aan dus zo hoor je de muziek toch wel, eventueel de main boxen op een draaibare beugel zetten en richting je bureau draaien. De surround set op stereo weergave instellen is dan het beste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het beste vanaf zijn bed. Maar op deze manier hoort hij het geluid wel vanaf de zijkant of achterkant. Zeker als hij vanaf zijn computer iets afspeelt en dan vooral iets anders dan muziek, bijv. een Youtub-filmpje of een game, is dat vrij irritant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult dan moeten kiezen voor de opstelling bij je tv of bij je bureau anders is het allebei niets.