kan je een op een losse 44ah accu een 10.000 watt versterker en een autoradio laten draai ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Ja, Rockford Fosgate heeft een 15.000 watt versterker voor in de auto (type T15K) met ingebouwde benzinemotor die de accu's oplaadt terwijl de versterker werkt. Dus ja, het kan theoretisch.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt er overigens wel een flinke kofferbak voor nodig...
Plaatje bij antwoord
paulus811
11 jaar geleden
Volgens de elektrotechniek is P=UxI . I is dus P gedeeld door U 10000watt gedeeld door 12 volt is 833 ampere
Jouw 44 ah accuutje zal het dus niet lang volhouden, zeg ongeveer 5 minuten als je het allemaal niet te hard zet, want veel meer als 44 ampere zal je accu niet leveren.
M.a.w. het gaat dus niet want je zult die 10000watt ook wel willen benutten.