Wat zou geluidstechnisch de beste locatie zijn om mijn bassspeaker te plaatsen en toch overal goede bass te hebben?

Zie bijgevoegde afbeelding: Schaal model van m'n kamer.
(kamer is 5m breed x 3m diep)

Ik wil zowel vanaf mijn bed als aan mijn bureau goed geluid hebben. De speakers kan ik wel kwijt, maar ik twijfel heel erg over de locatie van de bass speaker.

1) Onder bureau
2) Rechts van 80cmhoog kastje
3) Links van TV.

Wat is geluidstechnisch de beste locatie voor m'n bas speaker?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maakt eigenlijk niet zoveel uit. Lage tonen zijn niet richtingsgevoelig, zeker niet onder de 100Hz. Wel moet je de speaker wat ruimte geven, dus niet strak tegen een muur plaatsen. En ook niet in een kast ofzo. Aan de voor en achterkant moet hij de lage tonen kunnen voortduwen. Dus onder het bureau is iets minder geschikt.

Als electronieker kan ik u verzekeren dat het wel uitmaakt. In uw beperkte ruimte en met uw eisen is het evident dat beide boxen op de 2 kleine burelen komen te staan en vooral dat ze beiden naar het hoofdeinde van uw bed gericht staan. Motivatie is simpel dat is de enige plaatst waar u een evenwicht heeft tss links en recht kanaal als u aan uw bureel zit maar ook in uw bed ligt ( met uw hoofd naar onder op de tekening). Critici zullen nu zal beginnen minnen want wat als ie met zijn hoofd naar boven ligt (wat ik u toewens als u met 2 naar muziek luistert) maar dan maakt het niet meer uit :-) Toegevoegd na 2 minuten: Vergeten vermelden dat die niet noodzakelijk OP het bureel moeten staan maar best aan de muur mogen hangen bijna tegen het plafond.

Het zal misschien niet kunnen maar rechts van de tv of onder de tv lijkt mij het beste.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100