waar moet je op letten als je een koptelefoon koopt wanneer je de beste kwaliteit geluid wil voor gebruik met een laptop?

Mijn oude headset is op dit moment versleten en gaat stuk. Dus ik zoek een nieuwe headset van maximaal 50 euro.
Maar waar moet ik op letten als ik de beste kwaliteit in het geluid wil?
Zelf kijk ik op tweakers om een headset te halen.

Maar mijn vraag dus in het kort. Waar moet ik op letten welke headset de beste kwaliteit geeft. Ik wil een over ear headset, voor het gamen / muziek luisteren / netflix op mijn laptop. Mijn vroegere headset was een creative fitality. er moet ook een mic bij de nieuwe headset.

Toegevoegd na 8 minuten:
daarnaast heeft mijn laptop maar 1 slot voor een headset, men vorige headset the creative had een rode en groene stekker. daarvan paste maar 1 in men laptop. dus ik hoopte dat er op een nieuwe headset een aansluiting is voor geluid en mic. in 1 stekker.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er moet ook een mic bij de nieuwe headset. ??? Een headset=koptelefoon+mic, dus nu vraag je eigenlijk om een mic + koptelefoon + extra mic. Ik neem aan dat je gewoon een headset wil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja idd een headset.
ik zag headset als een koptelefoon. en die zijn soms zonder mic. maar het plaatje is wel duidelijk :)
een koptelefoon met een mic. voor het gamen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar je op moet letten is zitcomfort en geluid.
Hoe oordeel je dat?
Uitproberen!
Wat voor mij lekker zit en goed klinkt kan voor jou heel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ah oke, ja ik wist dat je idd op comfort moet kijken maar ik zie zoveel dingen van hertz etc voorbij komen dat ik niet wist waar ik het op moest besseren. zoals bij een laptop heb je I3 - I5 processor etc. maar ik had geen idee waar je op let bij een headset :P

Het beste antwoord

Als je zoekt op headsets zou ik veel kijken naar de recensies (niet op de site zelf maar op een onafhandelijke site zoals tweakers (wat jij al zei)). Zelf heb ik de TT Esports shock. Een prima headset voor €40-50. Ben er heel tevreden over. Deze heeft 2 3,5 mm jacks maar daarvoor gebruik ik de Trax headset adapter voor €10 bij de mediamarkt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kwam ook al op deze headset via youtube. ik denk dat dit een hele mooie aanwinst is.

Andere antwoorden (1)

Voor beste kwaliteit is het moeilijk te zeggen. Waar je wel naar moet kijken is naar de frequenties. Een mens hoort vanaf de 20 hz tot en met de 21khz. Hoe meer frequenties je headset aankan hoe eerlijker het geluid. Het ligt vaak ook aan het merk. Sommige merken pompen de bass op, andere weer niet. Ik raad aan om gwn reviews te lezen en om de koptelefoons uit te proberen.