Hallo,Ik heb in mijn hoedenplank 2 boxen van sony (150watt) nu wil ik meer bass met veel trilling die je lekker in je lichaam voelt. wat heb ik nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens mij zo'n box in je kofferbak plaatsen, tegen het frame aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je plaatst ze achter je stoel....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je nodig hebt, is binnen niet al te lange tijd een paar hoorapparaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Straks word het vanzelf lekker stil met 150 wat boxen in je auto en dan heb jij je bas niet meer nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is voor meetings dus voor buiten de auto !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop je zo iets:
http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/717224_pb_01/2009artikelDetailVisualLandscape/jvc-rv-nb70-draagbare-radio-cd-speler-zwart.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rolf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rolf?
Of bedoel je rofl :)

Antwoorden (2)

De boxen zijn 150Watt (continu, of piek?), kan je versterker dat ook leveren?
En dan hebben we het over continu vermogen, niet over een opgeklopt getal in een kranten advertentie...

'Voelbaar' geluid zit in lage frequenties (10-50Hz), als je boxen (de hoedenplank en kofferruimte spelen daar een belangrijke rol in): wat is het frequentiebereik van je versterker? van je boxen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wat op mijn box staat, 350watt MAX 80W NOM 4 Ohm het gaat om de box Pioneer TS-A6903I versteker moet ik ook nog kopen icm woofer. wat is het verschill tussen basbox, subwoofer en woofer ?
Wil je echt veel voelbare bas? Dan heb je een subwoofer met versterker nodig. Je kan ervoor kiezen om deze helemaal zelf te bouwen. Maar je kan ze ook kant en klaar kopen. Een subwoofer in een buis (basstube) geeft een lekker dreunende bas en zijn vaak niet zo heel duur. Daar nog een losse versterker bij met een geluidsfilter (zit ook vaak al ingebouwd in de versterker). Dat geheel in je kofferbak en boomen maar.
Je kan er ook voor kiezen om bijv. één of twee bass speakers op een plank tegen je achterbank aan te monteren en deze met een versterker met filter aan te sturen. Heb je meteen een masserende achterbank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo bedankt voor de uitleg echt super!
ik ga even wat het allemaal gaat kosten als ik 2 losse speakers ga nemen. maar hoeveel ruimte moet er dan tussen zitten (achter bank en plaatsen van de boxen) als ik 2 boxen koop hoeveel kanaals moet mijn versterker dan zijn? als ik ook nog mijn 2 hoedenplank speakers er bij aan wil gooien ? heeft u misschien een mooi setje wat ik kan in bouwen voor max 300 euro ? of is dat niet mogelijk en moet ik gewoon een kant en klare kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JBL GTO1014 als ik er daar 2 van koop welke versterker heb ik dan nodig ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat die speaker 350 watt rms vermogen kan hebben. Ik kan je zeggen dat je met een versterker van 2x150 watt heel goed weg komt. Wil je de hoedenplak speakers erbij aansluiten dan zou ik een 4x150 watt aanschaffen. Let er wel op dat de versterker een low-pass filter heeft. Het mooiste is er eentje die je kan instellen.
Verder kun je de plank waar je de speakers op monteert gewoon tegen je achterbank plaatsen. Maak het demontabel, zodat je de plank makkelijk weg kan halen als de bank opgeklapt dient te worden.