breuk in connector Sennheiser HD 205, hoe te voorkomen?

Ik heb mijn eigen sennheiser geruime tijd van ongeveer 3 maanden veel plezier van gehad. Ik stopte de kabel gewoon in mijn broekzak in alle haast maar ik lette er wel op dat het plugje niet uitstak zodat deze niet erg verbogen werd.

Na echter 3 maanden deed het rechteroor het niet meer uit zichzelf tijdens het fietsen, Dit was te verhelpen door het connectortje iets te buigen terwijl je fietste. Als je niet een fietsbeweging maakte dan deed de koptelefoon het nog wel goed. Een paar weken later kwam er helemaal geen geluid meer uit, ook niet uit stilstand. Op de fiets is een geforceerde handgreep nodig om er enig slecht klinkend geluid uit mijn koptelefoon te halen.

Mijn vraag is hoe ik dit had kunnen voorkomen. Het is waarschijnlijk geen kabelbreuk maar ergens bij de connector waar dat stuk zit dat buigbaar is.

Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (3)

waarschijnlijk(en hopelijk) is het niet je koptelefoon maar je afspeelapparaat (mp3-speler, telefoon, etc.) het kan goed zijn dat je juist door dat buigen een van de connectortjes in je MP3 speler hebt verbogen waardoor je koptelefoon niet meer allebei de connectors raakt.

je kan dit eigenlijk alleen voorkomen door er heel zorgvuldig mee om te gaan, en ook door een koptelefoon te gebruiken met een hoekje net voor het stekkertje(zoals de meeste oordopjes)

probeer je koptelefoon eens uit op een apparaat waarvan je zeker weet dat het nog goed werkt!
11 jaar geleden
esth0r
11 jaar geleden
ja in feite steekt je stekkertje te ver uit, hoe voorzichtig je ook doet hij buigt zo nu en dan gewoon.
met connectortje bedoel ik een deeltje in je afspeelapparaat, de deeltjes die het "stekkertje" raken zodra het stekkertje in de ingang zit. het "stekkertje" dat je in de ingang op je afspeelapparaar steekt noemt men in dit geval een plug of een jack
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De "Jack" of "plug" is stuk.
Is op ander "connectortje" (van computer) getest.
Zoals je in reactie kan lezen.
Plug is niet te groot maar krijgt te weinig ruimte. :p
Voorkomen? Speler met plug in jas (of ander zak) steken welke voldoende ruimte heeft.
Wat je kan doen om dit te voorkomen is: haal een aluminiumbuis uit de Bouwmarkt die over de stekker heenkan. Evt uitvullen met isolatie tape. Zorg dat dit stuk buis flink over de aansluiting van het snoer en stekker gaat. Daarna krimpkous (Electro-winkel) over het hele zaakje doen en krimpen met föhn. Mag allemaal niet meer dan pakumbeet 3 eurie kosten. (een nieuwe Sennheiser is duurder!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha ha haaa.
Ja, en niet buigen dan he. :)
U kan er vrijwel zeker van zijn dat het connectortje losgekomen is van de printplaat in uw afspeeltoestel.
Openmaken en hersolderen is de boodschap.
Gelijktijdig het stekkertje van uw Sennheiser vervangen door een haaks model of een haaks verloopstuk gebruiken.