Is het opladen van je ipod via de usb-poort van je computer slecht voor je batterij?Waarom is wand stroom beter?

De verkoper zei dat usb stroom slecht is voor de batterij.
Ik denk dat hij me gewoon extra's probeerde aan te smeren.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Het maakt niet uit hoe je hem oplaad. De iPod krijgt gewoon een constante spanning aangeboden van 5 volt. Zowel via een USB poort als via het stopcontact (wand). De regeling voor het controleren/aansturen van het oplaadproces zit namenlijk ingebouwd (stukje software) in de iPod.
Het is hooguit zo dat als je hem oplaad via de USB van een laptop, de batterij van je laptop dan eerder leeg is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou, niet helemaal: via een USB poort zet je gewoon een "fixed current" op je batterij, en de meeste batterijen vinden dat (na een jaar) iets minder prettig. Normale stekkerladers "druppelen" de stroom en daar gaat een batterij iets langer van mee (ca. 20%)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet slecht om je iPod op te laden via USB, het duurt alleen wel langer in vergelijking met "wand-stroom".

Het is trouwens niet goed om hem lange tijd (dagen) aan de USB te laten, aangezien de batterij dan langer mee gaat.