Ik heb sinds kort een HIFI-set. (Panasonic SA-HT75) Mijn TV is 'n JVC (LT-32A85BU). Hoe sluit ik dit aan zodat het geluid tijdens DVD én TV doet?

Zoals u kan lezen heb ik mijn HIFI set met 5 speakers + subwoofer aangesloten, en het geluid doet het. De front-speakers, subwoofer en de centerspeaker doen het goed. Maar de twee achterste surroundspeakers werken niet tot nauwelijks. Als ik er met het oor tegenaan ga dan hoor ik wel dat ze doen, maar in vergelijking met de overige 3 speakers gaan ze erg zachtjes.

Met een DVD doen de speakers allemaal overigens wel. Dus wat ik verwacht is dat ik een verkeerd stekkertje gebruik, of een verkeerde instelling heb in de TV.

(Ik heb foto's van de TV en de HIFI kast bij deze vraag toegevoegd, maar hieronder zijn ze nog eens vermeld via Imageshack.us !)

Foto van de in-/uitgangen van de TV:
http://img692.imageshack.us/img692/2818/20120904214730.jpg

Foto van de in-/uitgangen van de HIFI kast.
http://img442.imageshack.us/img442/3098/20120904214642.jpg

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Alvast bedankt!

Guus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Antwoorden (2)

U TV heeft een audio out (onderste 2 pluggen) en die kan u aansluiten aan uw hifiset op TV-IN.
TV en Hifi-set aansluiten met een scart kabel.

Nu kan u op uw TV alles afspelen vanuit uw digibox via scart 1 en vanuit uw hifi-set op scart 2.
Het geluid kan u dan weergeven door op uw hifi-set TV als input te kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn ingangen die horen bij de component ingang (Pr/Pb/Y)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoelt u met digibox? Ik heb verder geen kast oid, ik kijk analoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u analoog kijkt via de coax kabel heeft u geen digibox, dat is de omvormer van de digitale provider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm oke, ik heb het vermoeden dat ik verkeerde kabels gebruik. Welke kabels heb ik, als het aan jou ligt, allemaal nodig? (Ik heb nu alles aangesloten met één Scart-Scart kabel, en één "Scart naar rood,wit en gele tulp" kabel.)
Die rood en witte stekker achterop zijn ingangen!
Je zegt al dat je ze wel hoort maar niet hard. Je hebt het dus goed aangesloten. Alleen gewoon tv is niet surround. Dan hoor je idd de twee achter speakers heel zachtjes (geeft ruimtelijk geluid). Je kunt je sound wel aanpassen (pro logic of stereo etc). als je ze op stereo zet (wat gewoon tv is) dan zullen alle speakers het goed dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik m op stereo zet hoor ik alleen geluid uit de voorste speakers. Kan het zijn dat ik verkeerde kabels gebruik? Ik gebruik onder andere een "Scart naar rood, wit en gele tulp" kabel, met op de Scart stekker een knopje waarmee geschakeld kan worden tussen "in", en "out".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rood en wit zijn audio (stereo) geel is beeld. Geel dus niet aansluiten! Het scart blokje moet je op out zetten, dan gaat het gelijk van de tv naar de versterker toe (bij jouw tv maakt het niet uit welke scart je neemt. Bij sommige tv's kan dit alleen bij scart 1 namelijk.)
De versterker kan van een gewoon stereo geluid geen echt surround maken dat kan niet. Zoals ik al eerder zei, je hebt hem goed aangesloten en het geluid klopt ook met de verwachting (van mij). Alleen is het wel zo dat de meeste versterkers in de stereo stand alle speakers aansturen en dan gewoon 2 x stereo.