Kun je tijdens een live evenement de geluidsinstallatie ook opnemen?

Binnenkort organiseren we een talentenjacht voor de jeugd en ik heb een cameraman en een dj regelt. Ik wil de hele show nadien op Youtube zetten met hoge kwaliteit geluid.

Vandaar ik me afvroeg, of het mogelijk is om iets aan de muziekinstallatie aan te sluiten, zodat het geluid vanuit de muziekinstallatie direct wordt opgenomen, zodat ik dit later kan mengen met het originele geluid, zodat er een professioneel bestandje ontstaan.

Iemand hier met ervaring hier in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, dat is op vele, vele manieren te doen. Je hebt allerhande apparaten die je daarvoor kunt aanschaffen. Ben je al te rade geweest bij de DJ in kwestie? Een beetje DJ kan je hier prima in adviseren. Maar het komt er eigenlijk op neer dat je een apparaat tussen je uitvoer schakelt, dat geluid zowel kan opnemen als direct via een uitvoerpoort weer naar buiten brengen. Bijna elke huis-, tuin- en keukencomputer die een geluidskaart heeft is technisch gesproken geschikt; je stopt je mix in de audio-in poort, en verbindt vanuit de audio-out (luidspreker) uitgang weer naar de eindversterker. Dan draai je op de computer een van de vele programma's die audio kunnen opnemen, en stel je de computer zo in dat hij de boel opneemt én ook weer uitspuugt naar de luidsprekeruitgang. Een niet speciaal ingerichte computer (met op z'n minst een serieuze geluidskaart) daarvoor inzetten zal echter negatieve effecten hebben, zoals audiovervorming en vertraging. Beter regel je een professioneel opnameapparaat, of wellicht heeft je DJ dat al beschikbaar.

meestal heb je meerdere uitgangen op een audio installatie hier kan dus ook een opnamen apparatuur op aangesloten worden makelijk zou natuurlijk zijn dat je er een Zender aan hangt en vervolgens de ontvanger op de mic in van de camera. Kijk dus even na bij zo wel de camera als je versterker/ mengpaneel of dit mogelijk is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100