Welke kleine stereo past bij mijn surround boxen?

Ik heb 5 JVC surround boxjes en 1 subwoofer.

Daar wil ik graag een kleine radio/cdspeler bij met verschillende ingangen maar bovenal 5 uitgangen voor de surround boxen en 1 uitgang voor de subwoofer. Bestaat er nog zo iets?

Heb het ooit eens bij iemand gezien, een heel kleine stereo met surround boxen er aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mono = 1
Stereo = 2
Surround = meerdere kanalen. (5.1 of 7.1)
Radio en CD = stereo (Of je moet er virtueel = nep surround van maken)

Antwoorden (3)

Nou, alleen een stereo bestaat niet. Dat surround is juist bedoeld bij films zodat als een auto van links naar reachts of van achter naar voren ziet rijden dan dat het geluid "meegaat". Met een gewoon liedje heeft dat geen zin. Je kunt wel al die boxjes aansluiten op een klein stereo setje dmv splitters:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/325096/SpeaKa-Professional-Jackplug-Adapter-Jackplug-male-35-mm-Jackplug-female-35-mm-Jackplug-female-35-mm;jsessionid=113A9DF8464A6070E733FEB6D4CAFF01.ASTPCEN20
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt denk ik een mini radio/DVD combi want radio/CD combi's hebben doorgaans geen surround uitgangen en zijn hoogstens 2.1, dus stereo met subwoofer. Wil je toch een radio/CD speler gebruiken, dan zul je de boxen aan elkaar moeten knopen en wel op een zodanige manier dat je het versterkerdeel niet opblaast en het geluid goed wordt verdeeld. Wees daar dus voorzichtig mee.

Kijk eens naar de home cinema sets (incl radio), bijvoorbeeld van AKAI, zie bron. Al vanaf 80 euro. Kun je meteen je favoriete muziek DVD's afspelen op surround ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schrijft stereo, maar je bedoelt een surround-set.

Ter verduidelijking: stereo geeft signaal naar 2 speaker-kanalen (één links en één rechts) en surround kan naar meerdere speaker-kanalen (naast links en rechts ook voor en achter en/of center-speaker en/of subwoofer).

Je kunt naar een elektronica-zaak gaan (BCC, Expert, Block, ect.) en naar een surround-set vragen. Daar hebben ze wellicht een oplossing voor je, maar vaak moet je dan ook speakers erbij kopen (die zitten in de set).
Wil je losse componenten kopen dan kun je beter naar een hifi-speciaalzaak gaan, dan kun je iets kopen zonder speakers (want die heb je al).

Heb je naast je wens dat het klein moet zijn ook al een budget (of kwaliteitseis)bepaald?
Evt. kan het zoeken naar tweedehands een goede prijs-kwaliteit voor je bieden. Kijk daarvoor maar eens op marktplaats of hifi.nl