Weet iemand hoe je een mooie sound kan opnemen met je Trombone?

Ik zou een manier om een hoog kwaliteit liedje te coveren. maar aangezien ik al veel dingen heb geprobeerd en er weinig veranderd aan de kwaliteit post ik nu deze vraag hier. Ik gebruik een Samson Meteor Mic met usb- connector voor het opnemen. Microfoon bijgevoegd als foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Het is altijd moeilijk op schrift te bepalen wat mooi en niet mooi is kwa geluid.
Ook de kwaliteit van deze microfoon (ben niet dol op USB microfoons) ken ik niet.
Wel is het heel belangrijk in welke ruimte je speelt en opneemt. Voor blazers is een groot ruimte (liefst hoog) vaak het mooist.
Plaatst van microfoon (t.o.v. Trombone) doet ook alles.(experimenteer eens zou ik zeggen)
Sorry maar er is gewoon weg GEEN 1 juiste manier.
Dit is n.l. totaal afhankelijk van speler, ruimte en gebruikte microfoon. (Los van de gewenste resultaat.)
Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel! Ik zal het proberen, maar heb je ook nog aanbevolen software?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Software doet (als het goed is) niks met je geluid. (Altans bij opname.)
Dus of je audacity, Cubase of Pro Tools gebruikt maakt voor opname niks uit.
Voor het bewerken er na is de vraag wat wil je doen? (En wat heb je nodig).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens als het gaat over bewerken van de opname
(EQ, Compressie enz.) daar kun je een boek over schrijven.
En gelukkig hebben er heel veel mensen (helaas ook veel onzin) hierover iets op het internet gezet.
Mijn tip? Gebruik je oren (en niet elk knopje of plugin die je hebt). Die zijn eerlijk. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er geen 1 juiste manier is, hoe komt het dan dat er wel hoge kwaliteit sounds zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen 1 juiste manier om het op te nemen.
Er zijn veel hoge kwaliteit (wat is dat?) sounds.
Maar deze zijn niet allemaal op één zelfde manier opgenomen.
Het is ook maar net welke "sound" je zoekt. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal toch wel een beste manier zijn om het op te nemen? (das is dan ook meteen de juiste) (wat is dat?) Precies zoals je jezelf al antwoord geeft; de manier hoe je het opneemt. Hiermee kun je de kwaliteit aanzienlijk verhogen, dus (vooral voor iemand die veel aan "muziek" doet) zal het niet moeilijk zijn dat te onderscheiden. Aangezien je ooit hebt gezegd dat ik niet wil weten hoeveel jij aan muziek doet, snap ik niet waarom je die vraag dan stelt, en er vervolgens zelf antwoord op geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@moordigger, ken jij DJ-talent van British got talent? (echt de moeite waard om even op te zoeken op youtube) Hiermee wil ik zeggen dat iemand die veel aan muziek doet, niet wil zeggen dat hij/zij er dan ook verstand van heeft ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rena, Laat maar.
Ik hoop alleen dat Cflokkie wel begrijpt wat ik bedoel.