Waar kun je een sub-woofer het beste plaatsen?

Bijvoorbeeld de sub-woofer can soundsticks 3 (iii).

Toegevoegd na 25 seconden:
Can= van

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Het beste is een hoek van de kamer, dan heb je wat gratis versterking (soort hoornwerking van de muren en vloer), de plaatsing luister nog wel nauw, omdat de lengte van de basgolven in de zelfde grootteorde als die van je kamer is. Je krijgt altijd een soort staande golven in je kamer, die zijn ongewenst omdat ze langer doortrillen dan in de originele muziek. Ook hoor je bij sommige frequenties voorwerpen of raampjes meetrillen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De beste test is met testtonen, de glijdende tonen geven een indruk waar je staande golven (resonanties) hebt, je kunt ook orgelmuziek nemen en voor punchy bas zijn er aardige filmpjes van Marcus Miller op Youtube.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op een vrije plek, waardoor het geluid direct naar je toe geblazen wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit, ke kan nl niet horen waar lage tonen vaandaan komen, echter er moet geen dempend opervlak voor zitten, zoals een bank.