Wat zijn de voor- en nadelen van het monteren van hoedenplank-speakers in een hoedenplank, ten opzichte van het monteren in een MDF-plaat?

En dan vooral met nadruk op geluidskwaliteit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (1)

Een hoedenplank is niet meer dan een hardboard plaatje met wat bekleding. Los van het feit dat het het gewicht niet kan dragen, geeft het het geluid geen "body". MDF daarentegen zorgt ervoor dat de ruimte onder de hoedenplank tot een solide klankkast wordt gemaakt hetgeen het geluid ten goede komt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mits je dik genoeg MDF gebruikt en de aansluiting van deze plaat aan de rest goed afsluit natuurlijk. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hoedenplank is zelden vlak van onderen waardoor een goede bevestiging wel lastig wordt. Ik zou de originele plank lekker bewaren voor als je de auto verkoopt en er 1 maken van 18mm mdf. De originele kan je prima als mal gebruiken.