Ik zou graag een dj willen worden, ik maak gebruik van het progamma fl studio, ik zou graag willen weten wat goeie boxen en goede laptops zijn?

de prijs maakt niet zo heel veel uit dan moet ik maar gewoon gaan sparen als de laptop maar <700 euro is en de boxen onder de 200<

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er werd mij vertelt dat bax-shop ook aardig wat spullen ervan heeft (boxen) is dit een goede site om iets te kopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dj wil worden kun je beter een draaitafel kopen met wat goede boxen ;)

Antwoorden (3)

macbooks en asus laptops zijn zeker niet slecht en goeie boxen van bose zou ik nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het niet meer producen wat je wilt doen. Met FL studio en een computer. Als je echt wilt dj'en zal je meer dan dat nodig hebben. IK doe het al heel wat jaren. en heb eigenlijk een hekel aan computer dj werk. Je gaat dan met wav kijken waar je met je muis een beat neerzet. terwijl je het echte werk op gevoel, gehoor en ervaring doet. Daar kan ik je wel meer over vertellen. Dan moet je me maar een berichtje sturen. Maar wat jij bedoelt is volgens mij een beat maken, een bass daar een paar effecten in en met een soortgelijke BPM nummer dit in elkaar mixen...

Als laptop moet je als je muziek wilt bewerken aan 2 dingen voldoen en dat is de geluidskaart ( laptops hebben geen speciale geluidskaart voor muziekproductie- aaardig maar niet professioneel) de processor moet snel zijn. Dat is het probleem niet. harde schijf ook niet omdat je met usb kunt werken ( sticks) ook handiger als dj dat je meerdere sticks hebt ivm een kapotte stick...

Boxen is ook belangrijk, maar ook hier moet je weer denken aan ( oa je buren);) zit er een versterker tussen of wil je speakers die al een versterker hebben.. hoe zwaar moeten ze zijn ( het gedeelte buren dus)

Maar goed. wil je meer info en kan je precies zeggen wat je wilt, dan kan je me PM sturen dan help ik je wel op weg als je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de vraagformulering zit toch even een foutje, FL Studio is voor producers, dus een eigen nummer maken, en een DJ is iemand die live nummers aan elkaar draait. Welke van de 2 bedoel je nou?