Wat is de beste 5.1 pc surroundset?

Tot op heden heb ik een Logitech Z906 pc set, maar ben op zoek naar een krachtiger alternatief. De prijs is geen beslissende factor, de kracht/ volume van de speakers en de subwoofer is dit wel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf heb ik de
Ultima 40 Surround "5.1-Set voor €949, deze werkt voor mij erg goed.
(http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/ultima-40-surround-5.1-set-p13214.html?var=13215&partner_id=adwords.shopping.Home%20cinema%3A%20luidsprekers%20en%20systemen.13215) Mijn vader heeft thuis een System 10 THX® Ultra 2™-certificaat "5.1-Set Cinema staan en hier hoor je echt duidelijk verschil mee i.vm. de Ultimate 40, deze is echter ook €7999 en ik weet niet of dit jouw budget valt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De link naar de tweede: http://www.teufelaudio.nl/home-cinema/system-10-thx-ultra-2-certificaat-5.1-set-cinema-p13402.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt! Verdere suggesties mogen blijven komen!

Antwoorden (1)

'De beste' is een relatief begrip. Zeker als het om gamingsets gaat. Feitelijk kun je er ook zo veel aan uitgeven als je zelf wil. Omdat mijn vader altijd een goede set had staan, gamede ik toen ik daar nog woonde op een set van meer dan 30.000 euro. Maar de eigenschappen waar je qua gaming van profiteert hoeven niet zoveel te kosten.

Verder is er een verschil in onderzoek dat je kunt doen. Je kan standaard sets kopen, of je kan een set zelf samenstellen; dus een receiver plus zelf uitgekozen speakers en een sub of twee subs (je hebt het over 5.1, dus dan is het één sub). Vanaf een bepaald bedrag is dit wel de beste oplossing.

De genoemde Teufelsets zijn geen PC-sets en zijn ook niet gericht op gaming. Daar moet dus gewoon een versterker tussen en of de game-weergave optimaal is, is maar de vraag. Slecht gaat het niet klinken, maar voor het geld zijn er sowieso sets te krijgen die puur qua gameweergave veel beter zijn.

Kortom, zonder dat je een doel aangeeft (luister je bijv. ook naar muziek? En hoe serieus (soort muziek, en via mp3 of lossless) en een maximaal budget, kan eigenlijk weinig gezegd worden over wat de beste oplossing voor is.