Speaker in auto doet het niet constant, hoe kan dit?

Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat de speaker in mijn rechtervoorportier het de ene keer wel doet en dan weer niet. Als ik over een hobbelweg rijdt, gaat ie het vaak wel weer doen. Wat kan dit zijn en hoe kan ik het oplossen?

(ruik af en toe wel een schroeilucht, weet niet of dat er iets mee te maken heeft?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
6.4K

Antwoorden (3)

Dat zou wel eens een los contact kunnen zijn. een draad van de speaker die los zit en door het hobbelen dan weer wel en dan weer niet contact maakt.
Even (laten) vastzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je inderdaad ook schroeilucht ruikt zou ik de radio voorlopig niet aan zetten. Het kan zijn dat de twee draadjes naar de speaker ergens bij de deur los zitten en korsluiting met de deur maken. Dat betekent dat als je niet oppast je eindtrap van je autoradio op kan branden (schroeilucht). Dus eerst dat (laten) repareren en dan pas weer radio luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat de kabel naar die boxen ergens aan het chassis raken waardoor er kortsluiting ontstaat naar de massa. De isolatie zal ergens tegen geschuurd hebben waardoor het koper bloot gekomen is. De kans is groot dat die in de overgang aan de deur zit, maar niet zeker. De kabel volledig visueel nazien is de enige oplossing.
Als het makkelijker is om een nieuwe te trekken is dit ook een oplossing. De nieuwe aan de oude vastmaken en zo doortrekken. Ik ben bijna zeker dat u de fout wel zal zien.