Wat is er zo bijzonder aan: Beats by Dr. Dre?

Ik zie hier steeds meer vragen over verschijnen, en het lijkt ook nog peperduur te zijn. Dus wie oh wie helpt deze oude taart eens om dit uit te leggen :-)

11 jaar geleden
in: Audio
3.2K
Cryofiel
11 jaar geleden
Hier nog zo'n ouwetje dat geen idee heeft... Zijn het oortjes? Zijn het apparaatjes om "beats" (eenvoudige deuntjes) mee te maken? Zijn het iets anders?
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik dacht trouwens dat je een man was, vanwege je gebruikersnaam. Zie in je toelichting 'taart' staan, kijk daarom in je profiel - en zie dat je een vrouw bent...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal mijn baardje je ook wel op 't verkeerde been zetten!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
hehe geeft niks hoor, dat hoor ik regelmatig. En in real life ook, als ik weer eens mijn haar kort heb laten knippen: "meneer, mag ik iets vragen?"
Cryofiel
11 jaar geleden
@stippel, nee, in jouw geval niet - jou kende ik al vóórdat je deze avatar plaatste. @HeerVoldemort, dat profielplaatje - dat is toch geen foto van jouw persoontje?
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik begrijp intussen uit de antwoorden dat deze beats kennelijk oortelefoontjes zijn. Maar hoe heet dan dat computerprogrammaatje waarmee je een aantal synthesizer-achtige riedeltjes door elkaar heen, of achtereenvolgens, kunt laten horen? Heette dat ook niet iets met 'beats'?

Het beste antwoord

De Beats is een koptelefoon van het merk monster. Monster staat bekend in de audiofiele wereld om zijn verbindingskabels. Ik heb zelf de monster turbine en de turbine copper edition en beide geven een heel behoorlijk geluid. Mits je van bas houd natuurlijk. Maar in tegenstelling tot de goedkopere senheisser cx zerie word het midden en hoog niet verzwakt door de zware bas. Dat is een voordeel van de monster koptelefoons. Verder is de bouwkwaliteit heel goed te noemen. Echter is het totaalplaatje van kwaliteiten uiteraard geen reden om de prijs zo hoog te maken. Een kennis van mij heeft een bose on-ear koptelefoon. In zijn geheel zeker geen slecht geluid. Maar ik vind mijn AKG K450 die goedkoper is beter klinken.
Dus over het algemeen drijft de hype de prijzen op van deze merken. Onder het mom van "als het zo duur is moet het wel goed zijn". Ze zijn zeker niet slecht, maar er is veel beter te krijgen voor minder geld. En het ligt er ook aan wat je muzieksmaak is. Ik gebruik zelf diverse koptelefoons. Voor hiphop enz. gebruik ik de monster. Voor klassiek, Jazz, Akoestisch en Blues gebruik ik een klipsch custom 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sluit mij geheel aan bij Haelenaar, perfect geluid maar marketing drijft de prijs op door er Dr Dre op te zetten. Muzieksmaak speelt mee, vergeet echter niet WAARMEE je de koptelefoon aanstuurt. Ik had een peperdure Pioneer met een peperdure mp3 speler, heb nu meer plezier van mijn logitech in ears met een cheap-ass mp3 speler van nog geen € 30. "let op: er is véél FAKE Dr. Dré in omloop". De koptelefoon is meer dan goed, maar met mijn wireless Logitech freepulse val ik de halve buurt lastig. Dat heb je niet met afgesloten hoofdtelefoons of goede dopjes. Smaak/budget/en het doel prevaleren hier. Sennheiser mx-300 ook perfect geluid met het grote nadeel "ze vallen uit mijn oren constant". Bij flexibele dopjes (heb ze ook van Sony, maar die dingen moeten achter je nek langs en met sporten is dat "vind ik") zwaar K. *1 met fietsen de logi wireless zonder dopjes want dan hoor ik het in mijn omgeving ook nog. *2 er zijn behalve € 2 achtige dopjes geen echt slechte meer *3 in de zomer is het niet altijd prettig om een "closed" ding op je hoofd te hebben *4 wat voor muziek je ook luistert, de input moet goed genoeg zijn en de kwaliteit van opname speelt ook mee. Succes!

Andere antwoorden (5)

ik denk dat het is aan het perfecte geluid, ik heb geen beats maar uit vriendenkringen heb ik gehoord dat het een goed geluid geeft en lekker zit B-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een serie telefoons van HTC waar je ze bij 'krijgt' als je die koopt, en die zijn trendy onder het jonge volkje. Ze schijnen in combi met die telefoons een extra bass-geluid te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beats is geen serie van htc maar van Monster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal tegen mijn dochter zeggen dat ze haar HTC Sensation XE met Beats terug moet sturen, David1105.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beats by dr Dre is een naam die iedereen mag voeren als ze de licentie kosten afdragen en zorgen dat het voldoet aan bepaalde dingen (vraag me niet wat). Monster en HTC hebben een deal met Beats by dr Dre.
Het is een mode/statusitem. En natuurlijk mag het geluid in die prijsklasse ook heel behoorlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel headphones zijn gemaakt om een goed geluid te geven voor alle soorten muziek. Beats ( het woord zegt het al) is voor dance/ hiphop en muziek waar bass en beat heel belangrijk naar voren moet komen. Dr Dre: vanwege de naam. en het is een populair ding qua design, kleuren en vorm... Hoewel het zeker niet overall de beste headphone is die dr is...

Toegevoegd na 31 minuten:
je zult geen fatsoenlijke dj of muziekkenner ( kwalitatief goed muziek) dr dre spul zien dragen of kopen. soweiso betaal je 3 tientjes voor de kwaliteit en de rest 200 euro soms voor de naam. als je echt iets goeds wilt moet je denken aan Sony ( niet elk type) Sennheiser en Pioneer ( meeste dj's zweren bij hdj1000/2000)

Als je ook het verschil kunt horen dan weet je genoeg. dus raad je aan om voordat je het koopt even verschillen te luisteren. Maar wil je puur design.. dan is het dr dre. ( bekend is wel dat ze vanzelf na een tijdje kunnen breken) vaag materiaal..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet bijzonder veel, net als alles van Monster is het overhypte technische blaat. Audiofielen moeten er om lachen, het is hip en ziet er mooi of apart uit. De bass wordt iets harder weergegeven dan bij andere koptelefoons, iets wat natuurlijk vet klinkt! Dure oorwarmers :D worden ze genoemd door onderstaande review http://hometheaterreview.com/monster-cable-beats-by-dr-dre-studio-headphones-reviewed/

Het is vergelijkbaar met Bose audio producten, bosjes mensen "die er verstand van hebben" zullen beweren dat het goed spul is, het is vooral marketing.

Toegevoegd na 11 uur:
Lees voor het tegengeluid :D ook even de reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien een koptelefoon heel persoonlijk is ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb zelf de monster turbine en de turbine copper edition en beide geven een heel behoorlijk geluid. Mits je van bas houd natuurlijk. Maar in tegenstelling tot de goedekopere senheisser cx zerie word het midden en hoog niet verzwakt door de zware bas. Dat is een voordeel van de monster koptelefoons. Verder is de bouwkwaliteit heel goed te noemen. Echter is het totaalplaatje van kwaliteiten uiteraard geen reden om de prijs zo hoog te maken. Een kennis van mij heeft een bose on-ear koptelefoon. In zijn geheel zeker geen slecht geluid. Maar ik vind mijn AKG K450 die goedkoper is beter klinken.
Dus over het algemeen drijft de hype de prijzen op van deze merken. Onder het mom van "als het zo duur is moet het wel goed zijn". Ze zijn zeker niet slecht, maar er is veel beter te krijgen voor minder geld. En het ligt er ook aan wat je muzieksmaak is. Ik gebruik zelf diverse koptelefoons. Voor hiphop enz. gebruik ik de monster. Voor klassiek, Jazz, Akoestisch en Blues gebruik ik een klipsch custom 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien geen gek idee om deze reactie even om te bouwen naar een antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee. Ik heber een antwoord van gemaakt. Bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wacht! ga je nu beweren dat het geluid van een bose systeem niet goed is??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal prima zijn, net als het geluid wat uit Beats komt, maar het is allemaal overpriced en overhyped. Vraag het op een willekeurig audiofielen forum of check een fatsoenlijke reviewsite en je begrijpt wat ik bedoel. Voor de gewone sterveling is het allemaal leuk spul, als je echter achter de techniek gaat kijken is het meestal niets anders dan elk willekeurig audiomerk maar dat laat Bose je graag anders geloven, Monster (Beats) heeft exact datzelfde handje. HDMI kabels van over 60 euro met een prak marketing van heb ik jouw daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal best Thijs. Maar het blijven producten van monster. Ook de Turbine copper edition is naar mijn mening overpriced. Heel goed geluid. Maar niet het predikaat audiofiel waardig. De in dezelfde prijsklasse zijnde Klipsch Custom3 klinken al heel anders en vind ik wel audiofiel waardig.