Ik heb een dolby 5.1 systeem van zeer goede kwaliteit (5000 euro, rotel, B&W). Van 5 jaar oud. Kan ik deze met optisch aansluiten op blue ray?

Wil niet iets nieuws kopen qua audio uiteraard als ik nieuwe tv en blue ray speler koop. Wil dus zeker weten of e.e.a. matcht

Toegevoegd na 24 seconden:
met optisch=optisch

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als je versterker een zogenoemde 'toslink' aansluiting heeft, kun je deze voor het geluid optisch aansluiten. Heb je deze aansluiting niet, dan kun je gewoon een (goede) cinch kabel kopen. Het verschil in geluid is niet te horen en iets nieuws kopen zou inderdaad zonde zijn zoals je schrijft.

Je noemt alleen de merken van je geluidsapparatuur, maar als je tv HD of HD ready is en een hdmi aansluiting heeft, kun je volop genieten van superscherp beeld.

Dus toslink (optisch) of cinch voor het geluid en hdmi voor het digitale beeldsignaal naar de tv.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk dat jouw versterker ook een optische ingang heeft. Blu-ray spelers hebben meestal een optische uitgang dus is het geen probleem om dit op je rotel versterker aan te sluiten