Werkt ruisonderdrukking bij een koptelefoon ook als je je muziek uit hebt staan?

Ik wil deze koptelefoon kopen maar vraag me af of hij zonder muziek ook ruisonderdrukking heeft. Handig voor tijdens het leren.
Dit is hem --> https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_jam-audio-transit-city-1385857.html

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
2.4K

Antwoorden (2)

Nee ruisonderdrukking is alleen bij opnames
Wat jij bedoelt heet noice cancelling dat werkt ook zonder dat je muziek aan hebt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
En laten ze het dat nou net zo noemen bij die hoofdtelefoon.
https://www.jamaudio.com/jam-transit-city-noise-canceling-headphones
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ruisonderdrukking en noise cancellation is hetzelfde (en is feitelijk ook gewoon een 1 op 1 vertaling). Je het passieve en actieve noise cancellation, waarbij passief gaat over het afsluiten van het geluid en actief over het produceren van tegengeluid waardoor je niets meer zou horen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ruisonderdrukking is dolby b of c op bevoorbeeld cassettebandjes en heeft niets met noice cancelling te maken
Ja. Active Noise Cancellation is gericht op omgevingsgeluid. Dus het afspelen van de muziek heeft er niets mee te maken. Ik denk dat het lastiger zou zijn om het van het afspelen van muziek af te laten hangen.

Of het handig is voor bij het leren is maar de vraag. Ten eerste heb je het over een vrij goedkope koptelefoon. De ANC in dit soort opties werkt nooit echt super.

Verder heb je ook bij duurdere opties geen perfecte werking. Je merkt namelijk wel vaak dat het aan staat en je krijgt in bepaalde gevallen er een onderdrukkend gevoel van, een beetje vergelijkbaar met als je snel van hoogte verandert (zoals in een snelle ligt of het vliegtuig). Geen prettig gevoel bij het leren.

Er zijn duurdere opties die er wat beter mee om gaan, zoals de Bose QC35 of de MDR1000X van Sony. Dit zijn de twee besten opties op de markt, waarbij die van Sony net iets beter is. Echter ook bij deze optie krijg je dit probleem soms.

De koptelefoon waar je naar linkt, kan ik me niet van voorstellen dat deze A goed werkt en B ook zonder geluid goed werkt. Ga dan iig voor iets als de Teufel Mute. Deze is rond de 140 en heeft waarschijnlijk een veel betere ANC (ik heb deze getest toen deze nog 180 euro kostte en vergeleken met andere opties uit die klasse en ondervonden dat dit een van de beste opties was). Maar of het goed werkt voor leren, betwijfel ik.