Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De kabel van mijn logitech pc boksen met woofer is te kort, zou ik de kabel van die 2 pc boksen kunnen doorknippen enzo verlengen met langere kabel?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik bedoel hierbij de kabel voor het geluid

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
665

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan je doen, maar je resultaat zal niet zo handig zijn.
Tevens weet ik niet of het twee kabels naast elkaar zijn, of een coax kabel (een kabel om een kabel).
Als je het openknipt en het is een coax kabel, zit je met het probleem dat je je luidsprekers kan weggooien, omdat je dan niet met lusterklemmen kan werken.

Ik zou aanraden om gewoon een verlangkabeltje kopen, als je het later een slecht idee vond kan je dit nog altijd terugdraaien door de verlengkabel uit te trekken.

Hopelijk ben je hiermee geholpen!

Simon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen probleem. Zorg wel dat de verlengkabel dik genoeg is. Vervang loefst de hele kabel.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie voor alle duidelijkheid ik bedoel hierbij de kabel van het geluid, want als ik de volledige kabel zou willen vervangen dan zou ik die boksen moeten opdoen vrees ik.
Natuurlijk kan dat maar let op de polariteit.

Aan de oorspronkelijke kabel zijn 2 verschillende geleiders.
Ofwel een rode en een zwarte ofwel beide zwart maar eentje met een grijs of wit streepje. Best rekening mee houden.

Indien dit helemaal niet mogelijk is kan u dit nog controleren met een 4,5 Volt batterij (plat model met 2 lippen) even tegen de draden te houden en een blad papier tegen de woofer, het blad moet van bijde wegwaaien en dan kan u de + en de - bepalen aan de hand van de polariteit van de batterij.
Dit is belangrijk omdat bij beide kanalen L + R de luidsprekers dan gelijke druk veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding