welke versterker heb ik nodig voor mijn electrisch drumstel?

ik heb een alesis dm6 en speel nu alleen maar met een koptelefoon en vroeg me af of dat ook leuk is en mijn vraag is dan:
welke versterker heb ik nodig voor mijn electrisch drumstel?

Toegevoegd na 20 minuten:
ik heb zelf ook een gitaar versterker gezien en zou dat ook werken op mijn durmstel?

Toegevoegd na 30 minuten:
zou deze ook goed zijn? http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-keyboard-monitor-en-pa/549951490-versterker.html?return=eJw1jltugzAQRfcSKfyBjVHANUJV2ImL3WD5KXuoklTde8dR%2BzXnas48pOjFtxF0LoJxKk5Fy7zt8w6QBCE2Jh06L7OF5KSE0gVH%2FPE02rY6tCYUyIfXAXQgXzoX0Nliaa1%2BfESZVetjMBBzlZMk2zTybgfv3u9u6RtVFojn4dqfhzUdCBTBYbpOjFdkFceKylTvQmlVUvp3AeFpMK7lUxUMtQt%2FXV%2B1gO9ls1X5%2FlrxRtlr9IFp4JwyPLLGUvezxtzwrZSOhTYpFtii0stlZNPNnuafXycwXFQ%3D&fta=eNotj1FuwyAQRO%2FCR75hsQ0s8hV6BWsB27VKYhTs1G2Uuxec%2Fg3zBu0MocJnRo1sv8fhQTEzm1GAQnbEXlxC7rcVhU07chsFKtA2AqpO27CgaDnnNqXKNvxdks1TyGjTVpxrwtt%2BHe%2BLt%2FEoUcOhxH5Qas0B7JoXhMsylyMp7T2%2FpDVvfg1j33ag5q%2Fao0GWaB6ZLafKUyJbwrugLEg61zgy4yEdTdKYpggTeCPaoyKSk65CCCOnE3nOq0OkoKUz40N4h51y1aFABOr8pdrOnI7nY3uAEOC07w7gXpkyoIpulGZ610G2rYlCHuJ4m7fPszEUYpBd6RjqilI8nDMAGX0z%2B%2FEvH8wScny%2BXn8QSne%2F&fta_ind=14&fs=1&thumb_click=1#photo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
10.9K

Antwoorden (3)

Kan je gewoon op je huis-tuin-en-keuken versterker worden aangesloten, als het nog harder moet kun je denken aan een PA (Power Amplifier):

The DM6 has headphone and amplifier outputs so you can play quietly in phones or connect up and rock out.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speciaal voor elektronische drumstellen zijn er drum-monitors.
Dit zijn actieve speakers, die het geluid van de drumstel versterkt, én weergeeft. Deze heb je al tussen de 100 en 300 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard kun je het zo duur maken als je zelf wilt, Maar zoals ik begrijp speel je gewoon thuis.

Toegevoegd na 24 minuten:
Een gitaar versterker kan wel. Op mijn gitaarversterker zou je gewoon kunnen drummen. Maar dan moet je ontzettend veel geld neertellen om er een beetje fatsoenlijk geluid uit te halen.
Bedenk eerst, wat is je budget. Voor minder dan een paar tientjes kom je niet weg. Dan zou ik naar de Mediamarkt een nette set computerspeakers (met subwoofer) kopen. Nog geen super geluid, maar beter dan een koptelefoon.
Een drumversterker kost wel even wat, maar je beleeft er veel plezier van.
Of dat 2e hands beestje iets is weet ik niet. ik kan de sounds niet horen. Dan zou je het een keer moeten beluisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gitaar versterker is niet geschikt, freqentie bereik is te weinig(niet echt laag en niet echt hoog). Een huistuin en keuken versterker is behelpen, vaak te weinig bas en te weinig dynamiek. Koop maar zo'n PA speaker met ingebouwde versterker, dat is denk ik de beste keus en tegenwoordig relatief goedkoop.

Toegevoegd na 4 dagen:
Zoiets(zie bron) bijvoorbeeld.