als ik de bas hard zet op mijn versterker, het geluid ook hard dan gaan mijn boxen slecht klinken. kan dit kwaad?

mijn boxen gaan dan raar klinken, een soort roffel.
gaan mijn boxen hiervan kapot of kunnen ze er wel tegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dat kan zeker kwaad, je speakers moeten altijd op hoog volume net zo goed klinken als op laag volume, anders is er sprake van vervorming en brand binnen no time je speaker en/of je versterker door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, kan zijn dat de bas dan knapt. Je moet even kijken hoeveel Watt je versterker uitgeeft en hoeveel Watt je boxen aankunnen. Als die versterker krachtiger is dan je boxen, blaas je het hele zaakje op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je boxen overbelasten en dan help je waarschijnlijk je bas-speakers om zeep. Bovendien zal het gelijk gruwelijk vervormen ten koste van de bas. Geen aanrader dus. Bij een set goede speakers hoef je overigens weinig tot niets aan de bas te veranderen.