Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het input-volume van mijn receiver zachter?

Mijn Sony STR-DE315 Receiver hoeft, in combinatie met mijn Pioneer PD-107 CD-speler, maar ontzettend zacht te staan (bijna 0) om een normaal volume te laten horen. Een kleine verandering aan de volumeknop laat het volume al sterk stijgen of dalen.

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat ik het input-volume kan verminderen, zodat ik de volumeknop normaal kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
670

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Probeer eens die CD-speler via de microfoonaansluiting aan je receiver te koppelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een passieve verzwakker in de lijn-aansluitingen kunnen aanbrengen van 2 weerstanden per kanaal, of je kan de koptelefoonaansluiting van de CD-speler kunnen gebruiken (als die aanwezig is, ik ken het genoemde apparaat niet) met een laag volume op de koptelefoonregelaar.
Je hebt dan een verloopsnoer van 6,25 mm stereoplug naar twee maal tulp nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt de CD speler op de phono ingang aangesloten (denk ik) deze ingang is voor een draaitafel en niet geschikt om een CD speler op aan te sluiten. Het geluid klopt naast het verkeerde volume waarschijnlijk ook niet vanwege de zg RIAA correctie zodat je ook heel veel bas krijgt. Dus kies bv de Tape/aux/MD ingang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de CD-speler op de daarvoor bestemde CD aansluiting aangesloten. Het is overigens niet alleen bij de CD-speler, maar ook bij de tuner. Deze gaat ook zo gigantisch hard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verandert de zaak, wat heb je voor boxen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding