Wat is het verschil tussen een kleine en grote jackplug bij geluidsapparaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
8.2K

Het beste antwoord

Het verschil tussen een kleine en grote jackplug is 3 Millimeter.
De Grote jackplug heeft een doorsnede van 6,5 mm. en de kleine heeft een doorsnede van 3,5 mm. Ze zijn zonder connector onderling niet verwisselbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (3)

deze benaming wordt voor standaard jack pluggen gebruikt.

De functie en aansluitingen zijn het zelfde.

echter zijn er ook mini jacks die voor voeding en of communicatie worden gebruikt (denk aan Ipod) deze hebben een extra pool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch gezien is er geen verschil. Alleen qua uiterlijk is de normale jack-plug groter.
Daarnaast is bij professioneel gebruik beter geïsoleerde bekabeling mogelijk bij de grotere jack. Dit is wel van belang wanneer je veel, lange kabels bij veel apparatuur hebt.
Voor huis/tuin/keuken gebruik maakt het niet zo veel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn jack pluggen van 2,5 - 3,5 -6,3 mm. Ze zijn er met 1, 2 en 3 ringen. Mono/stereo en soms video of voeding kan er doorheen. Afhankelijk van de kabeldikte worden de verschillende jackpluggen gebruikt. Qua functie is er geen verschil.