Hoe vermijd ik ruis in mijn hoofdtelefoon?

Als ik mijn headset aansluit aan mijn tv dan hoor ik constant een ruis. Wat moet ik doen om dit te vermijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst kijken waar het probleem zit. probeer de koptelefoon op een ander apparaat, gebruik een andere koptelefoon of boxjes op de tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al geprobeert?: Als je volumeregeling op de headset hebt: zet deze lager/laag en verhoog het volume op de TV. Zeker als het een draadloze set is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OEI, nu ik het nog eens teruglees: geprobeerD! zat zeker wat ruis op de lijn! ;-)

Antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van welk soort hoofdtelefoon je aan welk soort tv aansluit.
Als je zeker weet dat je hem goed hebt aangesloten, zodat de aansluiting voor goed contact zorgt (wat het meest voorkomende probleem is bij ruis) en je hem in de juiste ingang op je tv hebt zitten. Zou hij het in principe moeten doen zonder ruis.

Bij je headset kan het zijn dat;
-Je batterijen van je hoofdtelefoon bijna leeg zijn. (indien er batterijen in moeten.)
-Je hoofdtelefoon niet op het juiste ''channel'' staat. (indien aanwezig)
-Er een kabelbreuk in de kabel zelf, of in de hoofdtelefoon zit. (kan ook een los contact zijn)
-De speakertjes van je hoofdtelefoon zijn opgeblazen. (of iig dusdanig verouderd dat ze ruisen)

Bij je tv kan het zijn dat;
-De ingang van de headset vol stof zit.
-De stroom die door de verbinding stroomt voor een ruis zorgt. (stekker van de tv eruit, en weg ruis)
-Hij op een verkeerde zender staat.
De instellingen voor een headset niet goed zijn ingesteld.
-Er meerdere tv's op 1 kabel zijn aangesloten wat voor slechter beeld en geluisd zorgt.

Ik kan uit je vraag echter niet goed opmaken of je dit in het algemeen bedoeld, bijvoorbeeld in standby stand. Of dat je dit bedoeld als je een programma oid wilt zien.

Als je dit in het algemeen bedoeld is het antwoord simpel. Hoofdtelefoon afzetten, of stekker van de tv eruit trekken.

Bij je bedoeling om geruisloos een film te kijken, kan er wellicht iets van bovenstaande helpen, om het geruis vermijden ;)