Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn autoradio ontvangt geen fm meer,wat kan er aan de hand zijn?

Wel mw maar is van mindere kwaliteit..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
19.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een radio met AM en FM ontvangst bevat twee aparte tuners voor beide frequentiegebieden.
Het is heel goed mogelijk dat de FM-tuner defect geraakt is terwijl de AM-tuner nog normaal werkt.
Reparatie van de autoradio zal het probleem oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in dat geval kan ik de radio uit mijn vorige auto er wel laten inzetten.
repareren lijkt me ook niet goedkoop.
bedankt voor de informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet wat reparatie gekost zou hebben maar heb een andere radio laten monteren.
Fm gedeelte was inderdaad kapot en radio uit vorige auto was nog prima.

Andere antwoorden (4)

wat ik ook heb met mijn auto radio is dat het knopje die je kunt schuiven tussen CD, FM, AM lam is dus dat het beschermeretje geen verbinding meer maakt met de FM radio ontvanger. dus als ik jouw was haal ik het beschermertje er af en kijk naar de FM ontvanger of er niet iets is los getrild.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het waarschijnlijk niet want alles werkt digitaal...
Antenne kabel zit er wel in? (Antenne stuk?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou inderdaad ook kunnen..
Zal hem er eerst eens uit moeten zien te krijgen..
Kan het niet gewoon zijn dat je de band keuze moet instellen. Misschien dat dat het geval is. Je kan per ongeluk op een knopje gedrukt hebben die de band instelt. AM/MW/LW/FM. misschien dat dat het kan zijn en anders is je antenne aan de achterkant van je radio er uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als uw radio ruist op de FM stand dan is uw tuner OK en zit de fout in de antenne. Middengolf zal door het zwakke signaal dan nog enkel op sterke lokale zenders nog klank geven maar zo nu en dan "weggaan", ook dit wijst in de richting van uw antenne.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding