Als ik de originele renaultradio vervang door een andere (Pioneer), blijven dan de functies als stuurbediening en displayweergave behouden?

Ik heb pas geleden een Renault Megane uit 1999 gekocht, maar nu zit daar een standaard radio van Renault in. Werkt allemaal perfect, maar helaas heeft deze radio geen opties voor het aansluiten van extra apparatuur (zoals line-in voor je telefoon) Nu was mijn vraag: als ik deze radio vervang door bijvoorbeeld een Pioneer radio, blijven dan de functies als stuurbediening voor de radio en weergave van de radiogegevens in het display van het dashboard behouden?

Zoja, enig idee welk merk/type radio ik dan moet aanschaffen wil ik deze functies behouden? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.2K

Het beste antwoord

Volgens mij zit in de megane een clarion. Dus als je een clarion koopt kun je vaak de stekker van de stuurwielbediening simpel daarop aansluiten. Het display is helaas wat ingewikkelder. Omdat de clarion in de renault speciaal voor renault is gemaakt zit daar ook de aansturing voor het externe display in. Elke andere fabrieksradio heeft dit niet. En volgens mij is dit met een andere radio ook niet te realiseren.
Ik zou eens kijken op http://www.renaultforum.nl/forum/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Kokosmelk;

Er zijn wel autoradio's te koop waarbij die functies ook te activeren zijn. Vraag eens na bij een goede autohi-fizaak.