Hoe moet je een laptop aansluiten op een mengpaneel?

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar het is mij nog niet duidelijk. Ik weet welk kabeltje ik nodig heb maar ik wil weten waar ik deze in de mengpaneel moet aansluiten. (zie de foto van de mengpaneel op m'n andere vragen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (2)

Voor opname: tulp in: "rec" naar jack ingang laptop.
Voor afspelen: jack uitgang laptop naar dubbel mono grote jack op 7-9 of 9-10, of
Voor afspelen: jack uitgang laptop naar stereo grote jack op 1,2,3,4,5 of 6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou dat lukken op uitgang 6? Want er staat line op de bovenste en op de onderste insert
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De insert moet niks in, alleen in de line ingang (als je een stereostekker JACK hebt), als je twee mono stekkers hebt moet hij in 7 en 8 (dus L-mono en R).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe ziet een stereostekker Jack er uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Jack_plug.png Boven stereo, onder mono. Het verschil zit dus in de zwarte ringetjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 t/m 6 zijn mono sporen. De line ingangen kunnen dus (alleen) een mono jack aan.)
7/8 en 9/10 zijn stereo (twee mono jacks)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er zit toch geen verschil met geluid als je het op de mono doet of op de stereo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop het wel :) (Als bron tenminste stereo is)
Een mono geluid (ook als deze uit tig speakers komt) is voor elk speaker het zelfde en kan dus geen diepte in je geluid weergeven.
Stereo zijn eigenlijk twee aparte geluidskanalen en kunnen dus verschillen, waardoor diepte in je geluid kan ontstaan.
http://www.bt-studio.nl/mixen/mono-stereo/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat is diepte in het geluid?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je met een hoofdtelefoon naar een pro opname luistert en je doet je ogen dicht dat je dan kunt aanwijzen waar het geluid weg komt.
Recht voor je, of iets naar links of .... Een plaats in de ruimte.
Als of er echt een band voor je staat te spelen.
Bij mono komt alles (als beide speakers even luid spelen) recht voor je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 t/m 6 kunnen (met de pan regelaar) een mono ingang een plek geven in de stereo uitgang. (tussen links en rechts)
Maar de ingang van deze kanalen is mono. Om iets met een stereo output op 1 van de kanalen van die mixer aan te sluiten zul je 7/8 of 9/10 moeten gebruiken. De ingangen op deze kanalen zijn dan ook twee mono jacks Links en Rechts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah excuus, was er vanuit gegaan dat het een stereosignaal was vanwege de pan-functie. Dan moet je dus 7/8 9/10 gebruiken. Of 1+2 zou ook nog kunnen, maar dat is natuurlijk onhandig vanwege dat je instellingen dan nooit gelijk zijn per kanaal.
Als je het storingsvrij wil doen zou ik deze er tussen plaatsen:
http://www.fritz-events.nl/product/dj-gear/usb-interfaces/usb-interfaces/behringer-uca202-usb-geluidskaart.aspx

Je koptelefoonuitgang van de laptop is altijd wat fragiel en stoort redelijk snel. Dit werkt beter!