Kan ik mijn mp4 opladen via een usb stekker in het stopcontact?

Ik kan overal stekkers kopen met een usb uitgang. Dit lijkt me handig om de mp4 op te laden via een kabeltje, vooral wanneer de computer niet aan is. Er zijn er al veel voor telefoons e.d. Er is ook veelprijsverschil.
Moet ik denk ik rekening houden met de uitgangspanning van de stekker? Zodat de mp4 heel blijft..
En hoeveel moet dat zijn voor de mp4?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dat kan bij de meeste mp4 spelers. Je hoeft geen rekening te houden met spanning oid. De meeste USB laders zijn gemaakt voor kleine apparaten en dus geschikt voor mp4 spelers. Vraag voor de zekerheid voor informatie aan een van de medewerkers daar. Ik gebruik zelf eentje van Apple. Ik laad mijn iPhone, Htc en iPod ermee op en hij doet het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Usb laders geven altijd een vaste 5 Volt uitgang . Waar je moet op letten is de stroom in Ampere's resp. Milliampere's ! Anders kan de lader stuk gaan .Meer Ampere mag altijd .Zeker niet minder.
Voor de meeste mp4 toestellen is 1,5 Ampere voldoende