Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn mp4 opladen via een usb stekker in het stopcontact?

Ik kan overal stekkers kopen met een usb uitgang. Dit lijkt me handig om de mp4 op te laden via een kabeltje, vooral wanneer de computer niet aan is. Er zijn er al veel voor telefoons e.d. Er is ook veelprijsverschil.
Moet ik denk ik rekening houden met de uitgangspanning van de stekker? Zodat de mp4 heel blijft..
En hoeveel moet dat zijn voor de mp4?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat kan bij de meeste mp4 spelers. Je hoeft geen rekening te houden met spanning oid. De meeste USB laders zijn gemaakt voor kleine apparaten en dus geschikt voor mp4 spelers. Vraag voor de zekerheid voor informatie aan een van de medewerkers daar. Ik gebruik zelf eentje van Apple. Ik laad mijn iPhone, Htc en iPod ermee op en hij doet het goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Usb laders geven altijd een vaste 5 Volt uitgang . Waar je moet op letten is de stroom in Ampere's resp. Milliampere's ! Anders kan de lader stuk gaan .Meer Ampere mag altijd .Zeker niet minder.
Voor de meeste mp4 toestellen is 1,5 Ampere voldoende
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding