Ik wil 1 paar boxen op 2 versterkers aansluiten. Hoe kan ik dit het gemakkelijkste doen?

Ik heb een versterker boven, en een versterker beneden, met 1 paar boxen. Ik wil graag kunnen switchen tussen audio input van boven en audio input van beneden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Switchen" is de juiste oplossing (Mits de boxen passen op beide versterkers.)
Dus d.m.v. een schakelaar. (Wel schakelen voordat je versterker aanzet)
Vraag mij wel af hoe je de versterker boven gaat bedienen dan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nu ook nog een reden geeft waarom je wilt switchen? Want ik zie het doel er niet van. Want als je wel kan switchen, wat in principe heel eenvoudig gaat, kun je de andere geluidsbron nog niet bedienen. En wat heb je aan een versterker boven als de geluidsboxen beneden zijn?
Ik zou overigens sowieso niet de versterkers switchen naar de speakers toe, maar de geluidsbron boven ook aansluiten op de versterker beneden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zal wel 1 paar boxen hebben. :)
Maar de nut ontgaat mij ook...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier om een horeca gelegenheid, waarbij de keuken beneden zit en de bar boven. Ik wil graag de optie hebben om de muziek van boven te horen, maar als zij weer 4 uur lang Otis Redding draaien om dan te switchen naar de versterker beneden en mijn eigen muziek te kunnen spelen via de boxen beneden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wil je dus de ingang en niet de boxen switchen.
Zie antwoord van koosknip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu is het me duidelijk. Dan is het antwoord van Koosknip inderdaad het juiste. Gewoon een pre-out van de versterker boven aansluiten op een line-in beneden.

Het beste antwoord

Het aansluiten van de boxen op de speakeruitgangen van beide versterkers kan alleen maar met een schakelaar die alle 4 draden van beide boxen omschakelt. Een elegantere oplossing is de line-out van één van de versterkers aan te sluiten op de AUX-ingang van de andere versterker. Je kunt dan de muziek die je op de eerste versterker gekozen hebt horen via de tweede versterker waar je de boxen op hebt aangesloten.
Voor de verbinding gebruik je afgeschermd stereosnoer met tulpstekkers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koop een eenvoudig mengpaneel.
Laat allebei de ingangen welke anders naar de versterkers gaan op de ingang van het mengpaneel komen.
stuur de uitgang van het mengpaneel naar de ingang van de versterker. dan kun je daarna eenvoudig switchen van het ene naar het andere kanalen heb je de muziek naar keuze en hardheid eenvoudig in de hand.