Probleem met oortjes?

Ik heb onlangs oortjes (sennheiser) gekocht, maar ik hoor amper bas. Ik luister veel dubstep en daar zit veel bas in, maar het klinkt nogal echo-ig. Ik hoor het wel goed als ik op de oortjes duw. Hoe kan ik de bas beter laten klinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag!
Is dat niet altijd het probleem met die oortjes? Je hoort de bassen pas goed als je ze met je vingers goed tegen je oren drukt. Als je ze normaal draagt, mis je dus veel.

Het beste antwoord

Je hebt het over oortjes. Wat bedoel je met oortjes. Van die dingen die je achter je oorlellen hangt en dus tegen je gehoorgang zitten? Of zijn het van in-ear dingen met rubbertjes die je in je oren propt?
In de eerste plaats hebben de oortjes die tegen je gehoorgang aan zitten gewoon weinig bas. Ze sluiten namelijk nooit goed tegen het oor aan zodat er dus veel omgevingsgeluid doorkomt die de muziek verstoort.
De in-ears zijn echter wel goed qua basgeluid. Het is wel van belang dat je hierbij de juiste rubbers gebruikt zodat ze goed afsluiten in je gehoorgang. Doe je dit niet dan zal veel van het basgeluid verdwijnen. Je krijgt er normaal ook een setje van 3 paar rubbers bij. Dus een kwestie van proberen welke maat het beste bij jou past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, ik heb in-ears dus ik zal wat verschillende rubbertjes gebruiken.

Andere antwoorden (3)

bij een ipod moet je in je instellingen kijken maar anders weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een goede koptelefoon! Je zult duidelijk meer bass horen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon ?? Sennheiser ; veel beter is er echt niet te krijgen, hoor.
zet je equaliser op loudness