Hioe GSM instraling op geluidinstallatie verhinderen?

Op een geluidinstallatie met een 6 -tal micro's en een mengpaneel is er instraling als er een gsm in de buurt is. Zelf met de kanaal- en master volume schuiver uit gebeurd dit.
Iemand suggesties hoe op te sporen en verhelpen? Met of zonder aarding van het mengpaneel is er geen verschil.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Antwoorden (1)

Er hoeft maar 1 plek te zijn waar gsm opgepikt word, koppel om te beginnen alle input eens af, als het dan weg is, komt het van een van de microfoons, inputs of input kabels. Als je zonder inputs nog storing hebt, kan het ook bekabeling tussen mengpaneel en versterkers zijn. Probeer een met headset ipv versterkers. Succes